ایران، سیاست‌هایی را که منجر به بسته شدن مرزش با ارمنستان شود، هرگز تحمل نخواهد کرد
ایران، سیاست‌هایی را که منجر به بسته شدن مرزش با ارمنستان شود، هرگز تحمل نخواهد کرد
امام جمعه تبریز گفت: اگر سیاستی مبنی بر مسدود کردن مرز ایران و ارمنستان وجود داشته باشد، جمهوری اسلامی با آن مخالفت خواهد کرد چرا که این مرز یک راه ارتباطی چند هزار ساله است.

به گزارش عصرتبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر  با اشاره به مذاکرات روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه در تهران و دیدار با مقام معظم رهبری اظهار کرد:  امروز آمریکا و غرب ضعیف‌تر از قبل شده و با وجود تلاش و هزینه زیاد، بُرد سیاستهای آنها در منطقه کمتر شده و غروب هژمونی آمریکا در منطقه و سیاست‌هایش آغاز شده است.

وی با بیان اینکه  آمریکایی‌ها هم زورگو هستند و هم حیله‌گر، افزود:  نباید به آمریکا و رژیم صهیونیستی تکیه کرد.

آل هاشم با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، سیاست‌ها و برنامه‌هایی را که منجر به بسته شدن مرز ایران و ارمنستان شود، هرگز تحمل نخواهد کرد، تصریح کرد: اگر سیاستی مبنی بر مسدود کردن مرز ایران و ارمنستان وجود داشته باشد، جمهوری اسلامی با آن مخالفت خواهد کرد چرا که این مرز یک راه ارتباطی چند هزار ساله است.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه اگر کار را به مردم بسپاریم مردم می دانند چه کار کنند، گفت: مشکل ما این است که سعی می‌کنیم کارها را دولتی برگزار کنیم.

وی سپردن کار مردم به مردم را کاری خردمندانه دانست و آن را راه عبور از مشکلات عنوان کرد.

آل هاشم با اشاره به سرود سلام فرمانده و و فراگیر شدن آن در ایران و منطقه حتی در جهان تصریح کرد: فراگیر شدن این سرود نشان داد که برخی نهادها به بلوغ رسیدند.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه باید بین مراسم سوگواری و جشن موازنه منطقی برقرار شود، افزود: نوجوانان و جوانان در سرود سلام فرمانده توانستند مردم را به میدان آورده و موجب شادابی در جامعه شوند.

وی تصریح کرد: سرود سلام فرمانده ثابت کرد جبهه فرهنگی انقلاب در کنار مراسم تجمع‌های انسان ساز محرم، صفر، فاطمیه و اربعین توانایی آن را دارد  که هزاران نفر را برای چندین ساعت با عشق و علاقه به خیابان‌ها آورده و این سرود را همخوانی کنند.

آل هاشم سرود سلام فرمانده را خط بطلانی بر افکار کسانی بود که معتقد بودند مردم در صحنه نیستند.

آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: واقعه تاریخی مباهله اگر هم سطح با واقعه غدیر نباشد از واقعه غدیر کم اهمیت تر نیست و نشان دهنده جایگاه اهل بیت(ع) به ویژه حضرت امیرالمؤمنین(ع) است.

وی افزود: مباهله و غدیر دو واقعه مهم تاریخ اسلام هر دو در ماه ذی الحجه رخ داده اند اما متأسفانه به مباهله آن گونه که انتظار می‌رود توجه نشده است. این واقع به اندازه ای دارای اهمیت است که لازم است این روز را با تبیین جوانب مختلف آن  بزرگ داشت و معرفی کرد. این واقعه بسیار عظیم باید در تمام عرصه ها به ویژه مجامع جهانی گرامی داشته شود.

خطیب جمعه تبریز گفت: پاسداشت این روز بزرگ و ماندگار در تاریخ اسلام و شیعه که سند روشن حقانیت ولایت و نبوت است باید نسل به نسل و سینه به سینه به نسل جوان مومن و انقلابی منتقل شود.