کاشت نهال در مدارس تبریز همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید
کاشت نهال در مدارس تبریز همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید
شهردار تبریز کاشت نهال در مدارس را فرهنگ‌سازی و ارائه آموزش‌های عملی لازم در راستای اهمیت و لزوم وجود فضاهای سبز شهری و نهال‌کاری برای تلطیف هوای شهر و سلامتی انسان‌ها دانست.

به گزارش عصرتبریز به نقل از شهریار، همزمان با آغاز سال‌ تحصیلی جدید، برنامه ویژه نهال‌کاری در مدارس تبریز با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی و شهردار تبریز برگزار شد. در ویژه برنامه‌ای که به همین منظور در هنرستان کشاورزی تبریز ترتیب یافته بود، پس از به صدا درآمدن زنگ مدرسه عملیات کاشت نهال در مدارس تبریز با کاشت نمادین درخت توسط سردار زین العابدین رضوی خرّم استاندار آذربایجان شرقی انجام گرفت.

در این ویژه برنامه، یعقوب هوشیار شهردار تبریز، علیرضا صیادی مدیرکل آموزش پرورش استان، اکبر امجدی مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز و جمعی از مدیران و مسئولان شهری حضور داشتند.

سردار زین العابدین رضوی خرّم با تقدیر از زحمات شهرداری تبریز در آماده‌سازی مدارس تبریز و اجرای برنامه‌های پاکسازی مراکز آموزش پرورش، نهال‌کاری در مدارس تبریز را گام مهم و موثر در فرهنگ‌سازی و آموزش عملی کودکان با موضوع فضای سبز و نقش حیاتی درخت در سالم‌سازی محیط زندگی انسان‌ها عنوان کرد.

یعقوب هوشیار شهردار تبریز نیز با اشاره به اینکه همزمان با آغاز تحصیلی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ ویژه برنامه نهال‌کاری در مدارس تبریز انجام می‌گیرد، این اقدام را در راستای فرهنگ‌سازی و ارائه آموزش‌های عملی لازم برای اهمیت و لزوم وجود فضاهای سبز شهری و نهال‌کاری در تلطیف هوای شهر و سلامتی انسان‌ها بیان کرد و بر لزوم همکاری و اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی مختلف در این زمینه تاکید کرد.

امجدی مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز نیز از آمادگی و اجرای ویژه برنامه‌های حوزه فضای سبز تبریز برای کاشت نهال در محوطه ادارات و حیاط منازل خبر داد که از چند ماه قبل شروع شده و در طول سال جاری نیز ادامه دارد.

صیادی مدیرکل آموزش پرورش استان نیز در سخنانی از شهرداری تبریز به خاطر پاکسازی و نهال‌کاری مدارس تبریز همزمان با آغاز سالتحصیلی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تقدیر کرد و درخت‌کاری در مدارس را اقدامی ارزشمند در تلطیف فضای مراکز آموزشی و یادگیری بیشتر دانش‌آموزان با موضوعات فضای سبز و ضرورت وجود آن برای حفظ سلامتی انسان‌ها برشمرد.