شروع آبگیری تالاب بین‌المللی «قوری گول»
شروع آبگیری تالاب بین‌المللی «قوری گول»
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: پس از تلاش و پیگیری شبانه‌روزی و همکاری سایر بخش‌های مرتبط، آبگیری تالاب بین‌المللی قوری‌گول در بستان آباد شروع شد.

به گزارش عصرتبریز، شهنام اشتری در گفت و گویی افزود: بعد از انجام پیگیری های شبانه روزی و تعامل با جوامع محلی حوزه تالاب و مسیر آبرسانی آن آبگیری تالاب از چند روز قبل آغاز شده و امید است آبگیری آن به خوبی انجام شود.

وی با اشاره به حقابه حدود ۳.۸ میلیون مترمکعبی این تالاب، اظهار داشت: امید است با تعامل و همکاری جوامع محلی، بهره برداران حاشیه تالاب و سایر دستگاه های ذیربط، وضعیت آبگیری تالاب در سال آبی جاری بهبود یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه اگر آبگیری تالاب به خوبی انجام شود، اکوسیستم منطقه شکوفا می شود، گفت: توسعه برداشت های غیرمجاز، تغییر کاربری اراضی پیرامونی تالاب، عدم تحقق مناسب حقابه تالاب ها در سال های اخیر از دغدغه های مهم زیست محیطی بخصوص در حوضه آبریز قوری گول است.

اشتری، ادامه داد: با اجرای برنامه مدیریت جامع حوضه آبریز تالاب و انجام اقدامات و اولویت های اجرایی دستگاه های ذیربط، وضعیت تالاب های استان از نظر کمی و کیفی بهبود می یابد.

وی با اشاره به وجود ۲۷ تالاب در آذربایجان شرقی، یادآوری کرد: تعدادی از این تالاب‌ها فصلی و برخی نیز مانند قوری گل و قره قشلاق دایمی هستند و حفظ آن ها نیازمند مشارکت مردم و همکاری تمامی دستگاه‌هاست.