اجرای ۱۰ پروژه بزرگ شهری در سال ۱۴۰۲
اجرای ۱۰ پروژه بزرگ شهری در سال ۱۴۰۲
یعقوب هوشیار عصر امروز در دومین نشست خبری خود پاسخگوی سئوالات خبرنگاران رسانه‌های تبریز بود.

به گزارش عصرتبریز، یعقوب هوشیار عصر امروز در دومین نشست خبری خود با قدردانی از اصحاب رسانه، خبرنگاران را افرادی دلسوز دانست که با اطلاع رسانی بموقع و دقیق خود، مکمل فعالیت های شهرداری هستند و تذکرات آنها باعث می‌شود تا شهرداری به موضوعات ریز هم توجه کند.

شهردار از پیش‌بینی اجرای ۱۰ پروژه بزرگ عمرانی در سال آینده خبر داد و گفت: تلاش داریم این پروژه‌ها طی سال آینده آغاز شده و به اتمام برسد. همچنین ۷۷ پروژه شهری بلاتکلیف در تبریز وجود داشت که مورد بررسی قرار گرفته اند که یا تعیین تکلیف شده و خلع ید شوند و یا آغار بکار کنند.

وی از تلاش برای رفع موانع سرمایه گذاری در تبریز خبر داد و افزود: خوشبختانه استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این خصوص پیشرو است و سال بعد، سال اجرای پروژه‌های سرمایه گذاری خواهد بود.

وی از تدوین دو هزار پروژه اجتماعی خبر داد و اضافه کرد: این برنامه‌ها توسط گروه های مرجع مختلف طرح ریزی شده تا مرجع و منبعی برای سالهای آتی باشد.

هوشیار افزود: قصد داریم مشکلات موجود در دور سوم قرارهای خدمت با حضور خبرنگاران مستندسازی شود و به عنوان سند و بررسی برای سال آینده باقی بماند.

شهردار تبریز تصریح کرد: بودجه سال ۱۴۰۲ در سه سطح تدوین خواهد شد که شامل سطح نخست محلات و ناحیه ای با پروژه‌های ناحیه محور، منطقه محور و در نهایت پروژه های بزرگ شهرداری مثل صاحب آباد و فیبر نوری است که توسط شهرداری تبریز انجام می یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع زیباسازی شهری اشاره کرد و گفت: زیباسازی از حوزه های اولویت دار شهر تبریز طی سال آینده خواهد بود و بر همین اساس زیباسازی ورودی های شهر نیز در دستور کار قرار دارد.

هوشیار همچنین در خصوص کمبود ماشین آلات سنگین در شهرداری تبریز اظهار کرد: در ۱۰ سال گذشته تنها سه دستگاه ماشین آلات سنگین خریداری شده است و شهرداری تبریز برای خرید این نوع ماشین آلات لایحه‌ای با موضوع تهاتر با یک پروژه سرمایه گذاری به شورا برده است که این موضوع هفته جاری به تصویب شورای اسلامی شهر رسید.

شهردار تبریز با اشاره به وضعیت آلودگی شهر تبریز اظهار کرد: برخی صنایع در غرب تبریز آلایندگی زیادی داشته و از علل آلودگی شهر است و در قانون نیز ذکر شده این صنایع به خارج از محدوده شهر انتقال یابد.

هوشیار در ادامه گفت: برای ساماندهی وانت بارها نباید بصورت هیجانی و شتاب‌زده عمل کنیم و ابتدا باید جایگزین آن مشخص شود تا مردم اقناع شوند.

وی اضافه کرد: به تمام رانندگان وانت بار اطلاع رسانی شده که جهت ارائه مکان رایگان مراجعه کنند و در این خصوص از رسانه ها تقاضای کمک و همراهی داریم.

هوشیار با تاکید بر اینکه در حوزه ورزش، شهرداری به هیچ عنوان در صدد تیمداری حرفه ای نیست، اظهار کرد: به دنبال پیوست فرهنگی، مذهبی و اجتماعی در حوزه فرهنگی ورزشی هستیم و هدف ما در حوزه ورزشی صرفا پرورش استعدادهای موجود است.

به گفته شهردار تبریز، تلاش برای احیای هویت تاریخی تبریز در صاحب آباد، باز پس گیری تالار شهر تبریز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، احیای خانه‌های ستارخان و باقرخان و… از دیگر برنامه‌های شهرداری در حوزه فرهنگی است.

او همچنین از شناسایی ۱۹ محله آسیب پذیر در تبریز خبر داد و افزود: بر اساس مطالعات انجام یافته ۱۹ محله آسیب پذیر در سطح شهر شناسایی شده که طی سال ۱۴۰۲ در هرکدام از این محلات فرهنگسرا احداث خواهد شد که مجموعه‌های ورزشی هم داخل همین فرهنگسرا ایجاد می‌شود.

شهردار یکی از معضلات جدی شهر تبریز را حوزه حمل و نقل عمومی دانست و گفت: در این راستا ۳۵۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده که تا پایان سال به ناوگان اتوبوسرانی اضافه خواهد شد تا این مشکل بخصوص در مناطق محروم برطرف شود.

وی با بیان اینکه طرح نوسازی دو هزار دستگاه تاکسی از طرف شهرداری به شورای اسلامی شهر تبریز ارایه شده است، افزود: این طرح با هدف حمایت از تاکسیرانان عزیز اجرا خواهد شد و در کنار آن از دولت هم کمک می‌گیریم تا پایان سال شاهد این نوسازی باشیم.

شهردار تبریز تکمیل پروژه مترو تبریز را یکی از اولویت های مهم شهرداری تبریز در دوره فعلی مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: بعد از حادثه فاز ۳، سه ایستگاه خط ۱ ناقص بود و در خط ۲ نیز هر دو دستگاه حفاری تی بی ام متوقف بود که اکنون این دستگاه از هر دو طرف فعال شده است.