مصاحبه با یکی از جوانان ورزقانی که ۱۲ گواهینامه دارد/ با مجید این قصه آشنا شوید!
مصاحبه با یکی از جوانان ورزقانی که ۱۲ گواهینامه دارد/ با مجید این قصه آشنا شوید!
خبرنگار ما به یک جوان ۲۹ ساله برخورد کرده است که دارای ۱۲ نوع گواهینامه از موتور سیکلت گرفته تا سنگین ترین ماشین آلات دنیاست، بخاطر همین موضوع خبرنگار عصر تبریز یک مصاحبه با مجید داشته است تا انگیزه وی چون و چرا ماجرا قرار بگیریم.

به گزارش عصر تبریز از ورزقان یکی از جوانان ورزقانی با پشتکار قابل تحسین توانسته است گواهینامه های زیاد رانندگی را کسب نمایند.

سلام در اول مصاحبه خودتان را معرفی کنید

با عرض سلام به خوانندگان این گزارش، مجید عزیززاده با ۲۹ سال سن اهل و ساکن شهر ورزقان در استان آذربایجان شرقی هستم و در سوپر مارکتی پدرم مشغول کار می باشم و مدرک فوق دیپلم میکانیک ماشین آلات دارم.

تا امروز چند تا گواهینامه گرفتید؟

من تا امروز ۱۲ مورد گواهینامه گرفتم و به گواهینامه قطار شهری هم ثبت نام کردم که امیدوارم هرچه سریع تر آن را نیز بگیرم.

کدام گواهی نامه ها را گرفتی؟ می توانید نام ببرید؟

بله؛ ۱- موتور سیکلت ۲- پایه سوم ۳-پایه دوم ۴- پایه یک ۵- ویژه دامپتراک ۶- بیل زنجیری ۷- لودر ۸- بلدوزر ۹- لیف تراک ۱۰- مینی لودر ۱۱- غلطک ۱۲- تراکتور

چقدر طول کشیده تا همه این گواهینامه ها را بگیرید؟

از اولین سالی که می توانستم برای گرفتن گواهینامه ثبت نام کنم، برای گواهینامه موتور سیکلت اقدام کردم تا دو ماه پیش که گواهی نامه بیل چرخ زنجیری را گرفتم یعنی از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۱ .

مجید عزیززاده

برای گرفتن این گواهینامه ها چه کار و به کدام شهرها مسافرت کردید؟

برای گرفتن این تعداد تصدیق به معنای واقعی کلمه سختی های زیادی کشیدم؛ مثلا برای گرفتن گواهینامه پایه دوم به شهرستان اهر رفت آمد کردم ، برای پایه یک به شهرستان تبریز و بلدوزر به ارومیه، برای دامپخ تراک به زنجان رفت و آمد کردم که سختی های برای من به همراه داشتند.

برای هر کدام از این گواهینامه ها چقدر تلاش کردید؟

با توجه به علاقه ای که داشتم در تمامی گواهینامه ها در اولین مرحله (آزمون علایم کتبی و شهری) قبول شدم

چقدر هزینه کردید؟

در کل برای ثبت نام گواهینامه ها و هزینه رفت و آمد، خورد و خوراک حدود ۵۰ میلیون تومان هزینه کردم.

بخاطر گواهینامه ها اتفاق خاصی برای شما نیفتاده؟

چرا افتاده: در یک مورد چند ماه قبل به تهران سفری داشتم که در مسیر بزرگراه تبریز به تهران در ایست بازرسی پلیس راه، وقتی گواهینامه را به ماموران پلیس نشان دادم خیلی تعجب کردند و برای آن ها خیلی جالب بود و بخاطر همین موضوع از من تشکر کردند.

آیا قصد گرفتن گواهینامه جدید دارید؟

بله، ۱۵ روزی می شود برای گواهی نامه قطار شهری هم ثبت نام کردم و امیدوارم هرچه زود بگیرم و همچمین قصد دارم گواهینامه گریدر و جرثقیل را هم بگیرم تا تمامی گواهینامه ها را داشته باشم.

خب بریم اصل مطلب؛ انگیزه شما چیه از این کار؟!

علاقه زیادی به این کار دارم در واقع از نوجوانی میگفتم باید با انواع ماشین آلات رانندگی کنم، از اول فردی قانون مدار بودم و خیلی به رانندگی علاقمند بودم. بخاطر همین موضوع میخواهم تمامی گواهینامه ها را داشته باشم، به رانندگی با ماشین آلات سنگین علاقه زیادی دارم و امیدواریم روزی برسد با همه این ماشین ها به مدت زمان زیاد رانندگی کنم، یکی دیگر از اهدافم این است با این کار میخواستم قانون مداری فرهنگ سازی شود و به اطرافیان برسانم که گرفتن گواهینامه کار سختی نیست که هیچ بلکه خیلی هم آسان است.

اگر از شرکت و یا سازمانی به شما پیشنهاد کار شود؛ قبول می کنید؟

بله به رانندگی با ماشین آلات مختلف و خصوصا سنگین عشق دارم و حتما به آن خواهم رسید.

پیشنهاد و یا انتقادی در این حوزه دارید؟

پیشنهاد اول برای مردم خصوصا جوانان است که هیچ وقت فکر نکنند گرفتن گواهینامه سخت است، متاسفانه برای گرفتن برخی از گواهینامه ها نه تنها به مرکز استان بلکه باید به خارج استان سفر کرد و این خیلی آزار دهنده است لذا درخواست داریم در مراکز استان ها و حداقل گواهی نامه های که در شهر های کوچک متقاضی دارند امکان ایجاد کنند، در خود شهرستان ورزقان که بخاطر وجود معادن بزرگ و استفاده از ماشین آلات سنگین معدنی، با تخصیص گواهی نامه ماشین آلات معدنی مردم به راحتی می توانند با هزینه کمتر صاحب گواهینامه بشوند که ارتباط مستقیمی با اشتغال جوانان دارد.

حرف آخر با شما بفرمایید؟

البته برای گرفتن گواهینامه ها خانوادم خیلی کمکم کردند که از تک تک آنها تشکر میکنم. یک مشکل جدی که دارندگان گواهینامه ماشین آلات سنگین در شهرستان ورزقان دارند این است که متاسفانه مسئولان منطقه ما از کسانی که از این دست گواهی نامه را دارند حمایت نمیکنند و امروزه تعداد زیادی رانندگان بیکار هستند که گواهینامه رانندگی ماشین آلات سنگین معدنی دارند اما با وجود معادن بزرگ منطقه همچنان بیکار هستند و اکثرا از غیر بومیان استفاده میشود.