استفاده از ۳ میلیون و ۳۱۰ هزار لیتر محلول برای یخ زدایی معابر
استفاده از ۳ میلیون و ۳۱۰ هزار لیتر محلول برای یخ زدایی معابر
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار تبریز گفت: طی بارش اخیر، مجموعه شهرداری اقدام به محلول‌پاشی برای برف‌روبی و یخ‌زدایی معابر به میزان سه میلیون و ۳۱۰ هزار لیتر در سطح مناطق دهگانه با استفاده تجهیزات خودرویی ویژه این امر کرد.

به گزارش عصرتبریز، جواد صدیقی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در جریان محلول‌پاشی در سطح معابر شهری، ۶۰۰ نیروی انسانی شهرداری های مناطق دهگانه از ۴۶ دستگاه تانکر ۲۰۰ هزار لیتری، ۱۲۹ تانکر ۱۰۰ هزار لیتری، ۴۴ دستگاه برف‌روب خودرویی و ۳۳ دستگاه گریدر استفاده کردند.

وی با اشاره به اینکه با اقدام به محلول پاشی برای جلوگیری از لغزندگی معابر شهری و یخ زدایی از نمک‌پاشی جامد در سطح شهر جلوگیری شد، اظهار داشت: نمک‌پاشی در فصل بارش علاوه بر مضرات محیط زیستی با نفوذ آب به زیر زمین، باعث خسارات فراوان به پل‌ها، بناها، خودروها و سایر مبلمان شهری می‌شود و با حل شدن در هوای شهر ریه انسان‌ها را نشانه می‌رود و امراض و بیماری‌های مزمن را به دنبال دارد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار تبریز گفت: در سال جاری شهرداری تبریز ۲۸۰ میلیارد تومان صرف تهیه و توزیع ۱۷۰ هزار تن آسفالت ‌برای آسفالت‌ریزی و لکه‌گیری اساسی در سطح معابر شهر کرده که این میزان آسفالت ریزی هر سال تکرار می‌شود در حالی که یکی از دلایل این امر و تخریب آسفالت، خسارت های ناشی از نمک‌پاشی در فصل بارش است.

صدیقی، ادامه داد: با حذف نمک انتظار می‌رود این رقم هزینه، طی سال‌های آتی به جای تمدید آسفالت معابر، صرف دیگر پروژه‌های توسعه پایدار شهر تبریز شود.