شهردار تبریز از احداث و راه اندازی ۲۰ مجموعه مادر و کودک طی شش ماه نخست سال آینده در این شهر خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، هوشیار در هشتمین جلسه از سومین دور قرار‌های خدمت شهرداری تبریز که در حوزه شهرداری منطقه ۵ تبریز برگزار شد اظهار کرد: احداث ۲۰ مجموعه مادر و کودک در ادامه برنامه‌های شهرداری تبریز در راستای تحقق شهر دوستدار کودک انجام می‌گیرد.

هوشیار در خصوص توسعه آرپا دره‌سی طی سال آینده تصریح کرد: یکی از مناطقی که سال آینده رونق خواهیم داد اراضی و تفرجگاه آرپادره‌سی است.

وی با اشاره به احداث زیرساخت‌های آرپادره‌سی افزود: زیرساخت‌های اراضی آرپادره‌سی شامل احداث سه سپتیک و دکل‌های برق‌رسانی انجام شده و ۱۱۰ آلاچیق نیز در این تفرجگاه وجود دارد و همچنین سرویس بهداشتی احداث شده است.

شهردار تبریز یادآور شد: همچنین ۲۵۰ هزار اصله درخت در آرپادره‌سی کاشته شده است.

هوشیار با تاکید بر اینکه به دنبال حل ترافیک از طریق مسیرگشایی نیستیم گفت: در پنج سال اخیر ۳۵۰ هزار دستگاه خودروی شهری به ۷۵۰ دستگاه افزایش یافته است.

وی با اشاره به لزوم توسعه و افزایش حمل و نقل عمومی خاطرنشان کرد: روزانه در سطح تبریز ۷۰۰ هزار نفر با اتوبوس و ۴۰۰ هزار نفر نیز با تاکسی و مترو جابجا می‌شوند.

هوشیار گفت: تبریز تنها شهری است که با ارائه تسهیلات چهار درصدی به تاکسیرانان در راستای نوسازی ناوگان تاکسیرانی اقدام کرده و این اقدام در دیگر کلانشهر‌ها رخ نداده است.

شهردار تبریز یادآور شد: ایستگاه ۱۳ خط ۱ مترو سه شنبه هفته آینده به بهره برداری می‌رسد. همچنین پیاده راه شهریار – باغمیشه نیز تا عید تکمیل خواهد شد.