کشور‌های حوزه قفقاز مراقب سیاست تنش‌آفرینی صهیونیست‌ها باشند
کشور‌های حوزه قفقاز مراقب سیاست تنش‌آفرینی صهیونیست‌ها باشند
امام جمعه تبریز گفت: کشور‌های منطقه حوزه قفقاز باید مراقب سیاست تنش‌آفرینی رژیم صهیونیستی باشند و اجازه ندهند اختیارشان دست صهیونیست‌ها بیفتد.

به گزارش عصرتبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی برگزار شد افزود: برخی مقامات اسرائیل از نابودی رژیم صهیونیستی حرف زده اند این در حالی است که رژیم صهیونیستی همیشه تبحر انتقال بحران از خود به سایر مناطق جهان را دارد و برای خروج از بن بست به ایجاد تنش در سایر نقاط امید بسته‌است.

وی تصریح کرد: کشور‌های منطقه حوزه قفقاز باید مراقب سیاست تنش‌آفرینی صهیونیستها باشند.

امام جمعه تبریز اظهار کرد: یکی از اندیشکده‌های رژیم صهیونیستی گزارشی مبنی بر فروپاشی رژیم صهیونیستی منتشر کرده و در واقع ادعای جبهه مقاومت این بار از سوی بنگاه‌های فکری و اندیشکده‌ های صهیونیستی تکرار و تایید شد.

وی با تاکید بر اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران تثبیت صلح و حفظ امنیت در منطقه است افزود: جمهوری اسلامی ایران زنجیره‌ای از اقدامات دیپلماسی و روابط بین‌المللی را شروع کرده است که این خلاف خواست غرب و صهیونیستها است و قطعا ایران روابط خود با کشور‌های همسایه و قاره آسیا را محکم‌تر و پایدارتر خواهد کرد.

خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه خطبه ها به دوم فروردین روز جهانی آب نیز اشاره کرد و گفت: در مسئله آب و مصرف آن باید دقت کنیم ۹۰ درصد آب کشور صرف کشاورزی می‌شود و اگر بتوانیم ۱۰ درصد در این حوزه صرفه جویی کنیم مشکل آب حل می‌شود.

آل‌هاشم همچنین روز هنرهای نمایشی را مورد اشاره قرار داد و افزود: امروز هنرمندان ارزشی نقش بسیار ارزشمند در پیشرفت کشور دارند، دیشب فیلم سینمایی “غریب” را در سینمای ۲۹ بهمن تبریز تماشا کردم که مروری بر وقایع کردستان در سال‌های ۵۸ و معرفی شهید محمد بروجردی معروف به «مسیح کردستان» بود و از عوامل این فیلم بابت ساخت آن قدردانی می کنم.

وی از فرماندهان نیروهای مسلح کشور خواست تا به اتفاق خانواده به تماشای این فیلم بنشینند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین به حضورش در اردوی راهیان نور نیز اشاره کرد و گفت: این اردو که در واقع بزرگ‌ترین عملیات فرهنگی در کشور است به شکل خوبی با حضور همه اقشار مردم برگزار شد و حضور دانش‌آموزان و دانشجویان و اقشار مردمی، نشانگر اشتیاق بزرگ به شهدا است.

وی با بیان اینکه با راهیان نور معارف دوران با شکوه‌ دفاع مقدس انتقال می‌شود گفت: بیش از ۱۴ هزار نفر از قشرهای مختلف استان به منطقه عملیاتی جنوب اعزام شدند که نشان از اشتیاق مردم به فرهنگ شهدا است.

امام جمعه تبریز در بخش دیگر خطبه‌ها با تبریک فرا رسیدن سال جدید و حلول ماه مبارک رمضان ادامه داد: بهترین مطلب در مورد ماه مبارک رمضان فرمایش پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) است که فرمودند به درگاه الهی در این ماه توبه کنید؛ انسان اگر در این ماه نتواند خود را مورد بخشش خداوند قرار دهد پس در کدام ماه بتواند؟

خطیب نماز جمعه تبریز خاطرنشان کرد: از خداوند بخواهیم تا در این ماه قلم عفو روی گناهانمان بکشد و رحمت و مغفرت از خداوند بخواهد.

وی گفت: تا جایی که می‌توانید در ماه مبارک رمضان صلوات بگویید، زیرا پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرموده است که هر کسی صلوات برای او ختم کند وزنه اعمالش سنگین‌تر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان تلاوت قرآن را از دیگر اعمال مهم در رمضان دانست و گفت: هر کسی در ماه مبارک رمضان یک آیه قرآن بخواند مانند این است در ماه‌های دیگر قرآن را کامل ختم کرده است.