بسیج رسانه در سالی که گذشت
بسیج رسانه در سالی که گذشت
۲۱ مرداد ماه سال ۱۳۹۱ با راه اندازی بسیج رسانه آذربایجان شرقی گامی بلند و اساسی و موثر برای ایجاد وحدت و همگرایی در بین اصحاب رسانه استان برداشته شد.

به گزارش عصرتبریز، این سازمان از زمان تاسیس و راه اندازی تا به امروز موفق شده است با ارئه عملکردی درخشان و قابل تامل، گام های بلندی را در رسیدن به اهداف تعیین شده و ماموریت های محوله سازمانی بردارد.

بسیج رسانه آذربایجان شرقی فارغ از جناح بندی‌ها به دنبال تشکیل جبهه واحد رسانه‌ انقلاب اسلامی در سطح استان با همراهی سایر بخش‌های فرهنگی و رسانه‌ای است.

در آذربایجان شرقی بیش از ۵۰۰ عنوان رسانه مکتوب و آنلاین وجود دارد که هماهنگی بین این رسانه‌ها یک هنر را می‌طلبد. از این رو، سازمان بسیج رسانه می کوشد با استفاده از کلیه ظرفیت های موجود در رسانه های مختلف نوشتاری، تصویری و خبری با برنامه ریزی های دقیق کارشناسی به مقابله با موج مخرب جنگ نرم جبهه فرهنگی معارض بر مصونیت بخشی به اذهان و افکار عمومی و نیز گسترش فرهنگ و تفکر بسیجی بصورت فعال اقدام کند.

جهاد تبیین، استفاده از ظرفیت رسانه ها برای امیدآفرینی و ایجاد فضای نشاط آفرین در جامعه، دیدار از رسانه ها، تجلیل از خبرنگاران برتر، راه اندازی اتوبوس مطالبه گری، برگزاری چندین نشست تریبون آزاد رسانه ای با حضور مسوولان، برگزاری هفتگی دوره‌های توانمند سازی و کارگاه‌های آموزشی، برگزاری سالانه جشنواره رسانه‌ای ابوذر، برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی، برگزاری نشست‌های تعاملی و هم افزایی در راستای همدلی و وفاق همه اصحاب رسانه از برنامه‌های مهم سازمان بسیج رسانه در طول سال جاری بود.

یکی از اصلی ترین نیازهای اصحاب رسانه استان طبق اذعان داوران جشنواره ها، لزوم برگزاری دوره‌های آموزش خبرنگاری و گزارش نویسی است که این امر مهم در سال جدید نیز با رویکرد متفاوت بصورت جدی توسط سازمان بسیج رسانه دنبال می شود.

فعال کردن کانون های شهرستانی بسیج رسانه، ارتباط مستمر با خبرنگاران شهرستانی و برگزاری اردوهای راویان پیشرفت از دیگر برنامه های بسیج رسانه برای سال جدید است.

امید است با حمایت های همه جانبه مسئولان و دست اندرکاران، روز به روز بر غنای محتوایی و ساختاری این سازمان نوپا در کنار نهادهای فرهنگی-رسانه ای افزوده شود تا در میدان جنگ نرم دشمنان قسم خورده انقلاب همچون گذشته سربلند و سرافراز باشد.

جواد بیرام‌زاده
مسوول بسیج رسانه آذربایجان شرقی