معرفی ” شکّرشکنان” از قاب شبکه سهند
معرفی ” شکّرشکنان” از قاب شبکه سهند

عصر تبریز: طوطیان شکّرشکن قرآن در قالب برنامه تلویزیونی “شکّرشکنان” در ماه مبارک رمضان از شبکه سهند به مردم معرفی می شوند. “شکّر شکنان” عنوان  برنامه تلویزیونی از شبکه استانی سیمای مرکز آذربایجان شرقی است که در ۳۰ برنامه ۲۰ دقیقه ای به تهیه کنندگی مهدی گوهریان و کارگردانی محمد ندیمی تهیه و از اول […]

IMG_0720

عصر تبریز: طوطیان شکّرشکن قرآن در قالب برنامه تلویزیونی “شکّرشکنان” در ماه مبارک رمضان از شبکه سهند به مردم معرفی می شوند.

“شکّر شکنان” عنوان  برنامه تلویزیونی از شبکه استانی سیمای مرکز آذربایجان شرقی است که در ۳۰ برنامه ۲۰ دقیقه ای به تهیه کنندگی مهدی گوهریان و کارگردانی محمد ندیمی تهیه و از اول ماه مبارک رمضان پخش خواهد شد.

در این برنامه مخاطبان با قاریان برتر استان و شیوه های تلات آنان آشنا شده و فرصتی ایجاد می شود که در میان برنامه و به صورت شبه مستند پرتره ، جذابترین فرازهای تلاوت قرآن به تناسب پاسخ سوالاتی که از میهمان برنامه می شود پخش و مخاطب در بخشی از التذاذ قاریان قرآن شریک شود.

پرداخت ویژه به ابعاد جذاب هنر تلاوت قرآن کریم و معرفی چهره های بومی و برتر این حوزه در استان ، ایجاد نشاط معنوی، تجلیل از تلاشگران قرآنی با معرفی کوتاه آنان، ترغیب نسل جدید به آموختن هنر تلاوت برابر تاکید مقام معظم رهبری ، رونق بخشی به محافل و جلسات قرآنی و معرفی ضمنی محافل قرآنی در بین مصاحبه ها از اهداف مهم این برنامه است.

عنوان برنامه از بیت مشهور استاد شهریار ( “قاریان طوطی شکّر شکن قرآنند / بلبلانـی که بگلزار خدا می خوانند” ) گرفته شده است و تیتراژ  شروع ، فرازی زیبا از برترین تلاوت های جهان اسلام ، مصاحبه ، وله با استفاده از آواهای قرآنی و تواشیح ، تصاویر استنادی شامل بخش کوتاهی از تصاویر ویدئویی با صدای تلاوت های برتر قاری در محافل مختلف مهم  و تصاویر گزارشی از محل کار میهمان برنامه و فرازهایی از تلاوت قاریان برتر جهان اسلام و وله های کوتاه گرافیکی برای فاصله گذاری در برنامه با استفاده از صلوات های کوتاه و پخش منتخب تواشیح ها و مصاحبه با شاگردان اساتیدی که به دیار باقی شتافته اند از بخش های این برنامه است.

مهدی نعلبندی نویسندگی و اجرای گفتگوهای این برنامه را بر عهده دارد و قاسم اندرزگو به عنوان صدابردار، مسعود وطن خواه، کمال محمودی، محمد جلیلی به عنوان تصویربرداران، بهزاد فرشباف و فرزاد ابراهیم پور دستیاران تصویر این برنامه هستند.