طنز: آفتابه دزد ورزشگاه تبریز مقصر اصلی شناخته شد!
طنز: آفتابه دزد ورزشگاه تبریز مقصر اصلی شناخته شد!

عصر تبریز: به دنبال وقوع حادثه یک ماه قبل در ورزشگاه یادگار امام تبریز که منجر به ناکامی تیم سرخ تراکتورسازی و پریدن جام قهرمانی از تبریز به اصفهان شد و به دنبال پیگیری های مجدانه، قهرمانانه، شبانه روزی و ایثارگرانه هیئت فوتبال تبریز و سازمان ورزش و جوانان آذربایجان شرقی و کلیه دست اندرکاران […]

CYMERA_۲۰۱۵۰۶۱۴_۱۳۳۶۴۴

عصر تبریز: به دنبال وقوع حادثه یک ماه قبل در ورزشگاه یادگار امام تبریز که منجر به ناکامی تیم سرخ تراکتورسازی و پریدن جام قهرمانی از تبریز به اصفهان شد و به دنبال پیگیری های مجدانه، قهرمانانه، شبانه روزی و ایثارگرانه هیئت فوتبال تبریز و سازمان ورزش و جوانان آذربایجان شرقی و کلیه دست اندرکاران فوتبال آذربایجان شرقی، بالاخره کمیته بررسی حادثه ۲۵ اردیبهشت ماه تبریز رای نهایی خود را صادرکرد.

قبل از آنکه این رای صادر بشود خبرنگار آبدارخانه ما با خبر شده که برخی از تصمیم گیرندگان ورزش کشور و اعضای این کمیته قبل از اینکه به شور و صدور حکم بنشینند و اصلا بخواهند این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند راضی به ابن کار نبودند و با اصرار و فشار و هل دادن پشت این میز و صندلی نشسته اند و حتی خبرنگار آبدارخانه ما یادداشت یکی از اعضای این کمیته را یواشکی از جیب یکی از مسئولین برداشته است. گفته می شود این متن توسط همان افراد بالانشین تهرانی و اصفهانی از طریق «وایبر» به یکی از رفقای تبریزی هم ارسال شده است! ما در اینجا وظیفه خود می دانیم که این متن را اطلاع رسانی کنیم: در بخشی از این پیام آمده است:

چه معنی دارد در این بحبوحه حساس مذاکرات هسته ای و نگرانی دلواپسان و آزاد شدن نرخ بنزین و افزایش دمای هوا و خشک شدن دریاچه ارومیه و کم آبی مناطق مختلف کشور و دستگیری معاون اجرایی احمدی نژاد و کلی حادثه و رویداد دیگر، موضوع پیش پا افتاده ای مانند ماجراهای ورزش تبریز روی میز باشد؟

این هواداران تراکتورسازی هم خیلی بیکارند که حادثه ای را که یک ماه از آن اتفاق گذشته دارند دوباره نبش قبر می کنند. بابا یک ماه گذشت شما آذربایجانی ها نمی خواهید دست از سر فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و سپاهان و هیئت فوتبال خودتان! بردارید؟ آدم یادش می ره ظهر چی خورده آنوقت شما نمی خواهید حادثه یک ماه گذشته را فراموش کنید؟ الان دنیای ارتباطات است. عصر رسانه است. یک خبر بعد از چند دقیقه بیات و کهنه می شود. سوخته می شود. چه برسد به اینکه یک ماه از یک حادثه گذشته باشد.

در ضمن گذشته ها گذشته. «هر چی که بین ما بوده تموم شد !» ( این قسمت را با آواز سه گاه و دیم دیم دارام بخوانید!

حالا به خاطر گل روی شما و دوستان عزیزمان در خود تبریز که همواه ما را از اخبار و اسرار آنجا بی خبر نمی گذارند! و بخاطر اینکه حرف حسن آقا روحانی هم زمین نیفتد و ما هم نشان دهیم که اهل کلید حل مشکلات و تدبیر و امید هستیم اعلام می کنیم که ما بعد از یک جلسه فشرده و سنگین دو سه دقیقه ای، مقصران اصلی حادثه را معرفی کردیم «تا سیه روی شود هر که در او غش باشد !»

 

بدین منظور احکام به شرح زیر صادر می شود:

 

الف) آقای ( الف- ب) که روی سکو نشسته بود و داشت تخمه می شکست به خاطر اخلال در نظم ورزشگاه و بهداشت آن به سه ماه محرومیت از حضور در میادین ورزشی محکوم می شود.

ب) آقای ( ج – ش ) به دلیل آمدن به وسط میدان بعد از پایان بازی و گرفتن پرچم تراکتور در دست و شادی بی جا، به یک سال محرومیت از حضور در میادین ورزشی محکوم می شود.

ج) آقای ( م – ش ) که ماشینش را در ورزشگاه پارک کرده بود و برخی شیشه های آن را شکستند به ضبط گواهینامه و ابطال کارت سوخت محکوم می شود.

د) آقای (ف – ق ) که از جنجال به پا شده در این ورزشگاه سو استفاده کرده و در حال دزدیدن آفتابه سرویس بهداشتی ورزشگاه (گلاب به رویتان) مشاهده شد به حبس ابد محکوم می شود.

ه) و درنهایت به همه روزنامه نگاران و عکاسان و خبرنگاران ورزشی و غیرورزشی تبریز و آذربایجان هم که همواره در طی یک ماه گذشته با تحلیل ها و خبرها و مصاحبه های خودشان نگذاشتند آب خوش از گلویمان پائین برود هشدار و اخطار داده می شود و نیز توبیخ کتبی با درج در پرونده آنها محکوم می شوند.

در حکم صادره همچنین از فدراسیون غیور و منضبط فوتبال ایران از آبدارچی ان گرفته تا مدیر ارشدش و نیز عوامل تیم سپاهان و بازیکنان و مربیان این تیم عزیز اصفهانی و همچنین مدیران اصفهانی سازمان لیگ و فدراسیون و وزارت ورزش به خاطر تدابیر شایسته شان در طول فصل گذشته و حمایت ها و همکاری ها و مدیریت بی شائبه شان با درج در پرونده پرسنلی نهایت قدردانی و تشکر به عمل می آید.

امید است از این پس دیگر شاهد چنین حوادث دردسرساز و وقت گیر و بی حاصل و دست چندم نه تنها در تبریز بلکه در هیچ جای ایران نباشیم و همواره به یاد داشته باشیم که: حالا حالاها ما هستیم و اصفهانی ها هستند و سپاهان هم حالا حالاها قهرمان است! ( این قسمت را با لهجه شیرین اصفهانی بخوانید).

طنز: محمد امین خوش نیت ( امین الضرب)