آیت الله مجتهد شبستری: انس با قرآن مقدمه درک مفاهیم و عمل به قرآن
آیت الله مجتهد شبستری: انس با قرآن مقدمه درک مفاهیم و عمل به قرآن

عصر تبریز: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در نشست هماهنگی پخش زنده جزءخوانی و جمع خوانی ترتیل قرآن کریم  در ماه مبارک رمضان از مصلای حضرت امام خمینی ( ره ) تبریز گفت : انس با قرآن مقدمه درک مفاهیم و عمل به قرآن است. آیت الله مجتهد شبستری افزود: تلاوت آیات قرآن کریم […]

Untitled

عصر تبریز: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در نشست هماهنگی پخش زنده جزءخوانی و جمع خوانی ترتیل قرآن کریم  در ماه مبارک رمضان از مصلای حضرت امام خمینی ( ره ) تبریز گفت : انس با قرآن مقدمه درک مفاهیم و عمل به قرآن است.

آیت الله مجتهد شبستری افزود: تلاوت آیات قرآن کریم و برگزاری جلسات قرآن در جامعه بسیار مهم و تاثیرگذار است و نباید برگزاری محافل قرآنی به ماه مبارک رمضان محدود شود بلکه باید در طول سال هم به این موضوع پرداخت شود.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: تمام دستگاهها و نهادهای فرهنگی باید برای نهادینه کردن فرهنگ قرآن خوانی و عمل به مفاهیم آن در بین مردم برنامه ریزی خاصی داشته باشند و سهم صدا و سیما در این امر بیشتر از دیگر سازمان ها است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی هم گزارشی از عملکرد صداو سیمای مرکز آذربایجان شرقی در پنج سال گذشته در پخش زنده جزءخوانی و جمع خوانی ترتیل قرآن کریم از مصلای حضرت امام خمینی (ره) در ماه مبارک رمضان ارائه کرد.

Untitled2

سید محسن لطیفی گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در تمامی حوزه ها، امسال هم آمادگی کامل داریم جزءخوانی و جمع خوانی ترتیل قرآن کریم را از مصلای حضرت امام خمینی ( ره ) به صورت زنده در رادیو و تلویزیون پخش کنیم.

وی افزود: اجرا و پخش زنده چنین برنامه هایی با توجه به ماهیت و شکل آن و هماهنگی بین عوامل از جمله قاریان ، افراد حاضر در جلسه و مسائل فنی نیازمند همکاری سازمان ها و نهادهای فرهنگی است.

حجت الاسلام حسنی جهان رییس دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی هم گفت: علاوه بر جزء خوانی و جمع خوانی ترتیل قرآن در مصلای حضرت امام خمینی ( ره )، در ماه مبارک رمضان  امسال ۷۵ جلسه جزءخوانی و جمع خوانی قرآن کریم در استان برگزار می شود که ۲۵ جلسه آن در تبریز خواهد بود.

در این نشست نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز و مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با اهدای لوحی از تعامل، همراهی و همکاری مناسب  حجت الاسلام والمسلین محمدی مدیرعامل بنیاد خیریه مصلای حضرت امام خمینی ( ره )  در برگزاری هر چه بهتر جلسات جزءخوانی و جمع خوانی ترتیل قرآن کریم و پوشش رسانه ای آن تقدیر و تشکر کردند.