نشست فرهنگی و اجتماعی طرح احیای دریاچه ارومیه
نشست فرهنگی و اجتماعی طرح احیای دریاچه ارومیه

عصر تبریز: پنجمین نشست فرهنگی و اجتماعی طرح احیای دریاچه ارومیه صبح امروز در دانشگاه ارومیه برگزار شد. استاندار آذربایجان غربی در این نشست گفت : خشک شدن دریاچه ارومیه مشکلات مضاعفی را برای آذربایجان غربی بوجود آورده است که در تلاش هستیم با حمایت دولت و همکاری مردم و کشاورزان این مشکل را برطرف […]

CYMERA_۲۰۱۵۰۶۱۷_۱۶۴۸۵۶

عصر تبریز: پنجمین نشست فرهنگی و اجتماعی طرح احیای دریاچه ارومیه صبح امروز در دانشگاه ارومیه برگزار شد.

استاندار آذربایجان غربی در این نشست گفت : خشک شدن دریاچه ارومیه مشکلات مضاعفی را برای آذربایجان غربی بوجود آورده است که در تلاش هستیم با حمایت دولت و همکاری مردم و کشاورزان این مشکل را برطرف کنیم.

آقای سعادت به عوامل تاثیرگذار در روند احیای دریاچه ارومیه اشاره کرد و افزود : گذر از کشاورزی سنتی به کشاورزی مدرن و مکانیزه و توسعه شیوه های آبیاری نوین از مهمترین برنامه های اثر بخش در روند احیای دریاچه است.

وی از دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها خواست تا با آگاهی بخشی به مردم در خصوص پیامدهای خشک شدن دریاچه ارومیه آنها را به همکاری و مشارکت بیشتر در برنامه های احیای دریاچه تشویق کنند.

دبیرکارگروه نجات دریاچه ارومیه و مجری طرح نجات این دریاچه هم در این نشست با اعلام اینکه در سالجاری نزدیک به ۲۰ هزارمیلیارد ریال برای اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه اختصاص داده شده است افزود : مردم اگر درباره خطرات احتمالی ناشی از خشک شدن کامل دریاچه اطلاعات کافی داشته باشند بطور حتم برای احیای این دریاچه با مسئولان اجرایی همکاری بیشتری خواهند کرد.

آقای کلانتری با اشاره به برنامه ریزی های اصولی و اختصاص اعتبارات لازم برای احیای دریاچه ارومیه افزود : با همکاریهای صمیمانه مردم ومسئولان احیای دریاچه ارومیه مقدور است.

دکتر تجریشی مدیر برنامه ریزی و تلفیق کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه هم وزش بادهای توام با گردوغبار،سرمازدگی باغات ،خشک شدن آبهای زیرزمینی رااز جمله پیامدهای خشک شدن دریاچه ارومیه ذکر کرد و افزود: با همکاری مسئولان و مردم وبراساس برنامه ریزی های صورت گرفته احیای دریاچه ارومیه در برنامه ای ۱۰ ساله مقدور است.

اقای بهادری معاون امور عمرانی استاندار اذربایجان غربی نیز در این نشست با اعلام اینکه خشک شدن دریاچه ارومیه زندگی ۵ میلیون نفر را تحت تاثیر قرار خواهد داد افزود : اگر بخواهیم تعادل زیست محیطی در این دریاچه برقرار شود باید در مصرف آب ۴۰ درصد صرفه جویی کنیم.

.