تلگرام امن نیست؟
تلگرام امن نیست؟

برخی متخصصان امنیت می‌گویند تلگرام مشکلات امنیتی متعددی دارد و به اندازه‌ای که سازندگان آن ادعا می‌کنند امنیت ندارد.

عصر تبریز:برخی متخصصان امنیت می‌گویند تلگرام مشکلات امنیتی متعددی دارد و به اندازه‌ای که سازندگان آن ادعا می‌کنند امنیت ندارد.

یکی از مشکلات اصلی این برنامه ارتباطی، این است که مکالمه‌ها یا چت‌ها را به‌طور خودکار رمز‌گذاری نمی‌کند. رمز‌گذاری خودکار برنامه‌های پیغام رسان یکی از توصیه‌های اکید FBI است.

برخلاف نظر اکثریت متخصصان امنیتی و کدگذاری مکالمات شبکه‌های مجازی، این شبکه خیلی خود را امن و مطمئن می‌داند. اما در حقیقت واتس‌اپ از پروتکل کدگذاری پیشرفته تری استفاده می‌کند و تمامی پیغام‌ها و تماس‌ها به طور پیش‌فرض و از قبل کدگذاری شده و خصوصی است.

علاوه بر این، کدگذاری تلگرام هم تا حدودی اشتباه و ناقص است. تلگرام عنوان کرده که از تکنولوژی هنگام کدگذاری پیغام‌ها استفاده می‌کند که مشکل دار بودن این نوع رمزنگاری ثابت شده است چرا که تلگرام از پروتوکل MTproto استفاده می‌کند که بسیار ابتدایی است و هیچ مدرک مستدلی مبنی بر امن بودن آن وجود ندارد. به هرحال اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید با دیگران از طریق شبکه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کنید و تمایل دارید این کار را در امنیت انجام دهید بهتر است از برنامه‌های مطمئن‌تری همچون Signal، iMessage یا WhatsApp استفاده کنید. تلگرام فعلاً نقصان‌های زیادی دارد که امنیت آن را زیر سؤال می‌برد.

منبع: روزنامه ایران