هاشمی رفسنجانی: تحریم‌ها پدرِ مردم را درآورده؛ چطور ادعا می‌کنند به نفع ماست
هاشمی رفسنجانی: تحریم‌ها پدرِ مردم را درآورده؛ چطور ادعا می‌کنند به نفع ماست

  آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: “تحریم‌ها پدرِ مردم را درآورده؛ چطور ادعا می‌کنند به نفع ماست.” به گزارش عصر تبریز به نقل از خبرگزاری ایلنا؛ هاشمی امروز سه شنبه در مراسم رونمایی از کتاب تاریخ جامع ایران در مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی در تهران با اشاره به وضعیت تحریم‌ها اظهار داشت: تحریم‌ها پدرِ مردم […]

 

آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: “تحریم‌ها پدرِ مردم را درآورده؛ چطور ادعا می‌کنند به نفع ماست.”

به گزارش عصر تبریز به نقل از خبرگزاری ایلنا؛ هاشمی امروز سه شنبه در مراسم رونمایی از کتاب تاریخ جامع ایران در مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی در تهران با اشاره به وضعیت تحریم‌ها اظهار داشت: تحریم‌ها پدرِ مردم را درآورده. چطور ادعا می‌کنند به نفع ماست. بله بسیاری هستند که تحریم و غیرتحریم برایشان فرقی ندارد. تحریم اکثریت جامعه را استخوان‌شان را می‌پکاند و بسیاری از کارهای مهم ما خوابیده و بسیاری برنامه‌های مصوب داریم که به‌دلیل تحریم‌ها انجام نمی‌شود. پیامبر(ص) طبیبی داشت که در ایران تحصیل کرده بود بنابراین با تعامل مشکلی نداشت. این حرف‌هایی که می‌زنند حرف‌های ملت ایران نیست اما فقط آنها تریبون دارند.

وی گفت: ما باید راهی برای تعامل با دنیا بازکنیم. عقل و شرع اجازه‌ی این کار را می‌دهد. افراطی‌‌گری و خشکی هیچ‌وقت جواب نمی‌دهد. خوارج هم در تاریخ اعتدال نداشتند. افراطی‌گری ارزشی ندارد.  اسلام از مجموعه‌ای از دین و عرفان و مسائل بسیار اساسی است که تا قیامت می‌تواند این آموزه‌ها ادامه پیدا کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت:  آقایانی که تعامل با دنیا را ذلت می‌دانند؛ بدانند که هر جا علم بود و ما نیاز داشتیم؛ باید برویم ارتباط برقرار کنیم. این حرف‌ها؛ تمدنی‌ که امام می‌خواست با انقلاب ایجاد کند را دچار انحراف کرده و ما باید با حرف و استدلال روابط‌مان را درست کنیم.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ایران نباید از هیچ مشاجره و مذاکره‌ای بترسد. حق با ماست و ما باید راه‌ها را بازکنیم. پیغمبر می‌گوید: اگر مشرکی خواست بیاید کلام خدا را بشنود امنیت به او دهید. مذاکره تا این حد اهمیت دارد.