عذرخواهی صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی/ برنامه «گئجه لر» از جدول پخش روزانه حذف شد
عذرخواهی صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی/ برنامه «گئجه لر» از جدول پخش روزانه حذف شد

صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی ضمن برخورد سریع با سهل انگاری عوامل برنامه مذکور، برنامه «گئجه لر» را از جدول پخش روزانه خود حذف کرد تا در آینده ای بسیار نزدیک برنامه ای جدید برای پخش در ساعت مذکور و از همان محل، طراحی و تقدیم بینندگان فهیم خود نماید.

عصر تبریز: صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی ضمن برخورد سریع با سهل انگاری عوامل برنامه مذکور، برنامه «گئجه لر» را از جدول پخش روزانه خود حذف کرد تا در آینده ای بسیار نزدیک برنامه ای جدید برای پخش در ساعت مذکور و از همان محل، طراحی و تقدیم بینندگان فهیم خود نماید.

روابط عمومی صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی اطلاعیه ای به شرح زیر صادر کرد؛

بسم الله الرحمن الرحیم
ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه
آذربایجان عزیز خطه عشق و ارادت به خاندان رسالت است و این دیار ارجمند بر خود می بالد که از آن به «خانه اهل بیت» یاد می شود. افتخار فرزندان مردم خداجوی آذربایجان در صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی این است که در طول سال های متمادی سعی در انعکاس مراسم مختلف عرض ارادت هم استانی های عزیز به ساحت مقدس اهل بیت و قافله سالار شهیدان حضرت امام حسین بن علی – علیه افضل التحیات و السلام – را دارد که نمود آن را در برنامه های مختلف ماه های محرم و صفر و موالید و وفیات ائمه همام – علیهم السلام – می توان دید.
آن چه در برنامه زنده «گئجه لر» مورخه ۲۴ تیر ۱۳۹۵ اتفاق داد، اقدامی سهوی و سهل انگارانه بود که دل ما و همه عاشقان اهل بیت علیهم السلام را به درد آورد. صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی نکاتی چند را متذکر می شود:
۱- جا دارد از غیرت دینی و حساسیت ارزشمند و به موقع جوانان غیرتمند و هیئتی استان، جامعه قرآنی، خادمان اهل بیت و روحانیت معزز تقدیر کرد که بر سبیل «آمرون بالمعروف و ناهون عن المنکر» در صدد تذکر این مهم به فرزندان و برادران و خواهران خود در صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی بر آمدند.
۲- صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی از تمامی بینندگان خود به ویژه عاشقان خاندان رسالت که پخش آیتمی نامناسب در برنامه زنده «گئجه لر» موجب رنجش خاطر ایشان و جریحه دار شدن احساسات پاک دینی آنان شده است، #پوزش_رسمی می طلبد.
۳- با پیگیری های به عمل آمده مشخص شد هنرمند «عاشیق» میهمان در برنامه زنده با هدف عرض ارادت به ساحت حضرت اباعبدالله الحسین – علیه السلام – در اثر بی دقتی عوامل تولید برنامه و پخش سیمای مرکز، اقدام به انتخاب شعری نامناسب و اجرای قطعه مذکور نموده است، و عمدی مبنی بر تخفیف جایگاه عزاداری مترتب متصور نیست.
۴- صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی ضمن برخورد سریع با سهل انگاری عوامل برنامه مذکور، برنامه «گئجه لر» را از جدول پخش روزانه خود حذف کرد تا در آینده ای بسیار نزدیک برنامه ای جدید برای پخش در ساعت مذکور و از همان محل، طراحی و تقدیم بینندگان فهیم خود نماید.
۵- ضمن سپاس از عزیزانی که در صدد تذکر این خطای سهوی بر آمدند، تلاش صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در ارایه برنامه های فاخر مذهبی در مواقفی چون ماه مبارک رمضان، ماه های محرم و صفر، موالید و وفیات ائمه هدی – علیهم السلام – ، هفته دفاع مقدس و سایر مواقف مشابه که بسیاری از این برنامه ها در موعد پخش خود رضایت و تقدیر بینندگان ارجمند شبکه سهند را نیز به دنبال داشته است، یاد آوری می شود.
در خاتمه بر خود فرض می دانیم به ارواح طیبه همه عاشقان خاندان رسالت و شهدای عزیز راه حق و عدالت به ویژه شهدای مدافع حرم درود فرستیم و ضمن آرزوی صحت و عافیت برای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی – مد ظله العالی – این دعای همیشگی عاشقان نور و رحمت را متذکر شویم: اللهم عجل لولیک الفرج.