نقاشی هایی به وسعت دریا
نقاشی هایی به وسعت دریا

عصر تبریز:اگر راهتان به قطعه شهدا در وادی رحمت افتاده باشد! با مزار شهیدی روبرو خواهید شد که نقاشی هایی کودکانه بر روی آن نقش بسته و توجه عده ای را به خود جلب کرده است. قصه ی این نقاشی ها بی ارتباط با دختری نیست که چندی پیش در سفر رییس جمهور به تبریز […]

IMG_0294

عصر تبریز:اگر راهتان به قطعه شهدا در وادی رحمت افتاده باشد! با مزار شهیدی روبرو خواهید شد که نقاشی هایی کودکانه بر روی آن نقش بسته و توجه عده ای را به خود جلب کرده است.

CYMERA_۲۰۱۵۰۶۰۷_۰۵۲۸۳۴

قصه ی این نقاشی ها بی ارتباط با دختری نیست که چندی پیش در سفر رییس جمهور به تبریز در فرودگاه به استقبال ایشان رفت.

زهرا، دختر ۸ ساله ای است که هر پنجشنبه برای دیدن پدرش لحظه شماری می کند و قلم به دست گرفته و تصویرهای ذهنی خود را از پدری که هیچ وقت ندید به قاب تصویر کشیده و بر مزار پدر می چسباند.

IMG_0100

زهرا خلاءهای احساسی و بیان تصاویر ذهنی خود را از پدر شهیدش با زبان رنگ و بوم خلق کرده و هر پنجشنبه در قطعه شهدا بر سنگ قبر پدر چسبانده و با او سخن می گوید.

زهرا صفری فرزند شهید ناصر صفری از شهدای عاشورایی آذربایجان می باشد.

IMG_0283

شهید صفری پنجم خرداد ماه ۱۳۸۷ بعد از نماز صبح در مسیر روستای حاجی جفان از روستای های شهرستان سلماس در اثر انفجار ماده منفجره کنترل از راه دور که توسط گروهک تروریستی پژاک در آن منطقه کار گذاشته شده بود، مجروح و در ششم خرداد به دسته عظیم شهدا پیوست و در هفتم خرداد نیز در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز به خاک سپرده شد.

IMG_0286

مستند نقاشی هایی به وسعت دریا چندی پیش توسط تیم رسانه ای عصر تبریز و با همکاری خانواده و دوستان آن شهید به قاب تصویر رفت.