ناسا: ذخایر آب آشامیدنی در جهان به شدت رو به کاهش است
ناسا: ذخایر آب آشامیدنی در جهان به شدت رو به کاهش است

عصر تبریز: بر اساس نتایج مطالعات آژانس فضانوری امریکا (ناسا) به همراه دانشگاه کالیفرنیا، ذخایر زیر زمینی آب آشامیدنی در جهان به شدت رو به کاهش است. بر اساس این مطالعات، از بین ۳۷ ذخیره زیر زمینی بزرگ آب، ۱۳ ذخیره رو به اتمام است. به گزارش سایت انگلیسی زبان RT ، دانشمندان ناسا و […]

nasa-iss-ultrahd-space-video.si

عصر تبریز: بر اساس نتایج مطالعات آژانس فضانوری امریکا (ناسا) به همراه دانشگاه کالیفرنیا، ذخایر زیر زمینی آب آشامیدنی در جهان به شدت رو به کاهش است. بر اساس این مطالعات، از بین ۳۷ ذخیره زیر زمینی بزرگ آب، ۱۳ ذخیره رو به اتمام است.

به گزارش سایت انگلیسی زبان RT ، دانشمندان ناسا و دانشگاه کالیفرنیا پس از مطالعه وضع ذخایر زیرزمینی طبیعی آب در دوره بین سالهای ۲۰۰۳ و ۲۰۱۳ میلادی به این نتیجه ناگوار رسیده اند. در جریان مطالعات دانشمندان، ماهواره های GRACE درباره جاذبه زمین که میزان آن از جمله وابسته به میزان آب در روی سطح زمین است اطلاعات جمع آوری کردند و معلوم شد در میدان جاذبه زمین تغییراتی در رابطه با کاهش ذخایر آب رخ داده است.

بر اساس این مطالعات ذخایر زیر زمینی آب آشامیدنی از جمله در هند ، پاکستان و آفریقای شمالی که پرجمعیت ترین و همچنین فقیر ترین نقاط جهان هستند، کاهش یافته است.

ناسا چنین وضعی را بسیار بحرانی می نامد چون ۳۵ درصد آب مورد نیاز در جهان از طریق منابع زیر زمینی تامین می شود.