زنده شدن مرده در مراغه در اتفاقی مشکوک!/ دادستانی پیگیری می کند
زنده شدن مرده در مراغه در اتفاقی مشکوک!/ دادستانی پیگیری می کند

پس از عملیات احیا و پاسخ ندادن بیمار و نبود علائم حیاتی، بر اساس علائم مشاهده شده در دستگاه مونیتورینگ ، بیمار به عنوانی فوتی به سردخانه منتقل شده که پس از نیم ساعت کادر بیمارستان متوجه علائم حیاتی وی در سردخانه می شوند. عصر تبریز: ماجرای بیمار ۶۸ ساله ای که بر اساس نظر […]

پس از عملیات احیا و پاسخ ندادن بیمار و نبود علائم حیاتی، بر اساس علائم مشاهده شده در دستگاه مونیتورینگ ، بیمار به عنوانی فوتی به سردخانه منتقل شده که پس از نیم ساعت کادر بیمارستان متوجه علائم حیاتی وی در سردخانه می شوند.

عصر تبریز: ماجرای بیمار ۶۸ ساله ای که بر اساس نظر پزشکان کشیک بیمارستان امیرالمومنین (ع) مراغه علائم حیاتی خود را از دست داده و نیم ساعت پس از انتقال به سردخانه دوباره به زندگی بازگشت، توسط دادستانی شهرستان در دست پیگیری است.

به گزارش ایرنا، خسرو طالب آغ بلاغ ساعت یک و ۵۰ دقیقه بامداد ۳۰ تیر سال جاری به علت عارضه قلبی به همراه همسر خود به بیمارستان شهید بهشتی مراغه مراجعه و در حین انجام مراقبت های اولیه ، دچارایست قلبی شده و با آمبولانس به اورژانس بیمارستان امیرالمومنین (ع) این شهرستان منتقل می شود.

متخصص اورژانس همراه با پزشک معین بیمارستان که متخصص قلب و عروق است، اقدام به احیای علائم این بیمار می کنند که در ساعت ۲ و ۴۵ دقیقه بامداد، فوت این بیمار توسط پزشکان اعلام و به سردخانه منتقل می شود.

پس از حدود ۳۰ دقیقه بیمار دیگری در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان جان خود را از دست می دهد که هنگام انتقال بیمار دوم به سردخانه، کارکنان بیمارستان متوجه وجود علائم حیاتی در بیمار ۶۸ ساله قبلی شده و این بیمار به CCU منتقل و پس از انجام اقدام های درمانی در این بیمارستان، جهت تکمیل درمان به بیمارستان آیت الله مدنی تبریز (بیمارستان تخصصی قلب و عروق) منتقل می شود.

محمدعلی و رقیه طالب، پسر و دختر این بیمار ۶۸ ساله مراغه ای با مراجعه به خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر مراغه، خواستار رسیدگی مراجع ذی صلاح به این مساله شدند.

این افراد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان جزئیات این اتفاق گفتند: در زمان حاضر بیمار ما هوشیاری خود را از دست داده و پاهایش بخاطر سرمای سردخانه فلج شده است.

پسر و دختر این بیمار اظهار کردند: به دلیل نبود هوشیاری، مدتی آنژیوگرافی پدرمان به تاخیر افتاده و به منظور بازگشت سلامتی وی باید عمل باز روی او انجام شود.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز در این ارتباط گفت: این بیمار در مسیر انتقال به بیمارستان امیرالمومنین (ع) بدون علائم حیاتی در اورژانس پذیرش شده است.

علی جنتی افزود: طبق گزارش پرونده، علائم حیاتی این بیمار توسط پزشک متخصص اورژانس همراه با پزشک متخصص قلب (پزشک معین بیمارستان) بررسی شده و تلاش برای احیای علائم حیاتی توسط این دو پزشک حدود ۴۵ دقیقه انجام شده است.

وی اظهارکرد: پس از عملیات احیا و پاسخ ندادن بیمار و نبود علائم حیاتی، بر اساس علائم مشاهده شده در دستگاه مونیتورینگ ، بیمار به عنوانی فوتی به سردخانه منتقل شده که پس از نیم ساعت کادر بیمارستان متوجه علائم حیاتی وی در سردخانه می شوند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی مراغه یادآور شد: پس از این اتفاق بیمار جهت اقدامات درمانی به ‘سی سی یو’ منتقل و جهت تکمیل درمان پس از هوشیاری کامل به مرکز آموزشی درمانی شهید مدنی (قلب) تبریز منتقل شد.