ضرورت تعیین تکلیف نهایی گروه ماشین‌سازی تبریز
ضرورت تعیین تکلیف نهایی گروه ماشین‌سازی تبریز
استاندار آذربایجان شرقی از مذاکره با وزیر کار برای خرید شرکت ماشین سازی تبریز برای زیرمجموعه‌های شرکت "شستا" خبر داد .

به گزارش عصرتبریز، اسماعیل جبارزاده در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: تلاش می‌کنیم به‌زودی هیئت مدیره و مدیرعامل کاربلدی برای این شرکت انتخاب شود تا ما هم در استان بتوانیم برای اصلاح ساختار و نوسازی خط تولید ماشین سازی تبریز کمک کنیم چرا که وزیر نگرانی‌هایی در این موضوع دارد که اطمینان لازم ارائه شد و می‌توانیم بیش از گذشته برای احیای آن کمک کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه همانند موضوع مهم احیای دریاچه ارومیه، باید احیای ماشین سازی هم به صورت جدی مورد پیگیری قرار گیرد، از نبود امکان تعیین ضرب‌العجل برای حل این موضوع خبر داد و تصریح کرد: ما ضرب‌العجل را فقط در حوزه اختیارات خود می‌توانیم تعریف کنیم ولی موضوع ماشین سازی موضوعی است که به دلیل ملی بودن بحث آن، از حوزه اختیارات ما خارج است، از طرفی نیز چون سهام این کارخانه به سازمان‌های دیگری واگذار شده، طبیعتاً اختیارات لازم را برای تصمیم گیری در مورد سهام شرکت خریدار نداریم ولی با جدیت به دنبال پیگیری رفع مشکلات آن هستیم.

جبارزاده از مذاکره با وزیر کار برای خرید شرکت ماشین سازی تبریز برای زیرمجموعه‌های شرکت “شستا” خبر داد و گفت: وزیر نگرانی‌هایی در این موضوع دارد که اطمینان لازم ارائه شد تا اگر زیر نظر وزارت کار رفت، سهام این کارخانه به دلیل خرید تأمین اجتماعی، به خود کارگران می‌رسد و می‌توانیم بیش از گذشته برای احیای آن کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه بعد از جلسه دولت با وزیر کار این صحبت‌ها اتفاق افتاد و اطمینان دادم که اگر به مجموعه‌های وزارت کار وصل شود، راحت‌تر می‌توانیم این شرکت عظیم را با انگیزه مضاعف از بحران نجات دهیم، ادامه داد: شستا مجموعه‌ای است که اهلیت لازم را داشته و از تولید سر رشته دارد. صنعت گر بهتر می‌داند و می‌تواند که چگونه باید این شرکت را احیا کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برخی هیئت‌های خارجی که در پسابرجام برای سرمایه‌گذاری به استان مراجعه کرده‌اند، ماشین‌سازی نیز به‌عنوان یکی از پتانسیل‌های واگذاری مورد معرفی قرار گرفت، ابراز داشت: خرید خارجی‌ها می‌تواند ارزش افزوده دیگری برای استان ایجاد کند و همچنان به‌دنبال حل مشکلات ماشین‌سازی از راه‌های مختلف هستیم.