پیشنهاد تشکیل برنامه ۹۰دریاچه ارومیه
پیشنهاد تشکیل برنامه ۹۰دریاچه ارومیه

عصر تبریز:اصغر خلیل پور نهر فعال فرهنگی و اجتماعی، طی یک نامه ای به رییس سازمان صدا و سیما خواستار تشکیل برنامه ۹۰ دریاچه ارومیه در یکی از شبکه های پر مخاطب صدا و سیما و شبکه های محلی شد. بنا بر این گزارش، یک نسخه از این نامه که در اختیار عصر تبریز قرار […]

CYMERA_۲۰۱۵۰۶۲۴_۰۳۱۱۴۸

عصر تبریز:اصغر خلیل پور نهر فعال فرهنگی و اجتماعی، طی یک نامه ای به رییس سازمان صدا و سیما خواستار تشکیل برنامه ۹۰ دریاچه ارومیه در یکی از شبکه های پر مخاطب صدا و سیما و شبکه های محلی شد.

بنا بر این گزارش، یک نسخه از این نامه که در اختیار عصر تبریز قرار گرفته به قرار زیر است:

 

بسمه تعالی

 

در حدیثى از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است: «ما شقى عبد قطّ بمشوره و ما سعد باستغناء برأی ‏»  هیچ‌کس هرگز با مشورت بدبخت و با استبداد رأى، خوشبخت نشده است. همچنین حضرتش فرمود: «إِذَا کَانَ أُمَرَاؤُکُمْ خِیَارَکُمْ وَ أَغْنِیَاؤُکُمْ سُمَحَاءَکُمْ وَ أَمْرُکُمْ شُورَى بَیْنَکُمْ فَظَهْرُ الْأَرْضِ خَیْرٌ لَکُمْ مِنْ بَطْنِهَا وَ إِذَا کَانَ أُمَرَاؤُکُمْ شِرَارَکُمْ وَ أَغْنِیَاؤُکُمْ بُخَلَاءَکُمْ وَ أُمُورُکُمْ إِلَى نِسَائِکُمْ فَبَطْنُ الْأَرْضِ خَیْرٌ لَکُمْ مِنْ ظَهْرِهَا»؛ هنگامى که زمام‌داران شما، نیکان شما باشند و توانگران شما سخاوت‌مندان و کارهایتان به شورا انجام گیرد، در این هنگام روى زمین از زیر زمین براى شما بهتر است (یعنى شایسته حیات و زندگى هستید)، ولى اگر زمامداران‌تان، بدان، ثروت‌مندان و افراد بخیل باشند و در کارها مشورت نکنید، در این صورت زیر زمین از روى آن براى شما بهتر است.

 

ریاست محترم سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران

برادر بسیار بزرگوار و ارجمند جناب آقای مهندس سرافراز

موضوع نامه: پیشنهاد ( نود ۹۰ دریاچه اورمیه ). تهیه و تولید و پخش برنامه هفتگی، نود ۹۰ دریاچه اورمیه در یکی از شبکه های پرمخاطب صدا و سیما و شبکه های محلی برخی از استانهای همسایه دریاچه.

رونوشت: دفتر مقام معظم رهبری/ دفتر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران/ وزارت کشور/ وزارت نیرو/ وزارت جهاد کشاورزی/ ستاد ملی احیای دریاچه اورمیه / مجلس شورای اسلامی ( کمیسیون انرژی/ کمیسیون اجتماعی/ کمیسیون فرهنگی/ مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی )/ مدیران و مسئولان محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران/

ارسالی: تبریز/ خانواده شهید محمد خلیل پور نهر

 

با سلام و عرض ادب و احترام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات و آرزوی شادی ارواح مقدس شهدا

 

تاثیر بسیار عمیق و نافذ برنامه نود ورزشی با حضور مجری و کارشناس مسلط و قدرتمند این برنامه معظم جناب آقای عادل فردوسی پور با مخاطب میلیونی باعث شد تا این خانواده نیز با احساس مسئولیت بالا و تعهد در برابر مصیبت حاضر در دریاچه اورمیه و برای نجات دریاچه اورمیه و احیای آن به فکر ارائه پیشنهاد برتر بیفتد و پیشنهاد تهیه و پخش برنامه جذاب با مخاطب میلیونی ( برنامه نود دریاچه اورمیه ) را در کلان کشور برای مردم شریف و بزرگوار میهن اسلامیمان خاصه منطقه دریاچه اورمیه تقدیم کند. ما امید بسیار داریم بر اینکه در صورت تهیه و پخش چنین برنامه ای، یک تحرک بسیار عالی و چالش مثبت در کشور ایجاد و تمام اذهان عام و خاص متوجه اهمیت احیای دریاچه و نگرانیهای عمیق بر آن خواهد شد.

۱- تهیه و پخش برنامه جذاب نود دریاچه اورمیه می تواند موجب دلگرمی مدیران و مسئولان و مردم و خادمین صدیق و دلسوز احیای دریاچه در کلان قضیه، خاصه در منطقه آذربایجان خواهد بود.

۲- برنامه نود می تواند با دعوت از کارشناسان مخالف و موافق برای احیای دریاچه اورمیه و یا تبدیل وضعیت آن به شرایط احسنت، تمام تحرکات و اقدامات مربوط به دریاچه را رصد بکند و آنرا از دریچه تشویق و نقد بالای آنتن ببرد و مردم و مسئولان کشور را بیش از پیش و عمیق و بروزتر متوجه حقایق و واقعیتهای آن سازد.

۳- این برنامه میتواند مردم و مسئولان را بیش از پیش به صحنه آورد و تحقق اهداف و برنامه های احیای دریاچه و یا نجات آن را تسهیل و واقعی تر و ملموس تر سازد.

۴- برنامه نود همه چیز را آشکار و عیان در برابر دیدگان مردم و مسئولان کشور قرار خواهد داد و این موجب بالندگی خواهد بود، حتی اینکه میتواند نگاه ایرانیان خارج از کشور را نیز بصورت کارشناسی شده متوجه خود سازد. این هم بسیار ارزشمند  مقدس خواهد بود.

۵- برنامه نود میتواند نقص ها را بصورت واقعی و حقیقی شناسائی و معرفی بکند و خفتگان را بیدار و خودبخواب زدگان را شناسائی و معرفی بکند و همه چیز را مثل آئینه و عریان و بدون هیچ دخل و تصرفی به نمایش بگذارد. البته اگر مدیران تولید و پخش و مجری و کارشناس برنامه با اخلاص عمل کنند.

۶- این برنامه میتواند پشت صحنه بسیاری از قصورات و کم توجهی و بی توجهی ها را شناسائی و صادقانه به رخ بکشد و کارها را قدرتمندتر پیش ببرد و اهداف را محقق سازد.

۷- نقش برنامه نود به شدت موثر در اتفاقات دریاچه اورمیه و چالشی عظیم و واقعی برای مدیران و مسئولان کشور در مباحث مخالف و موافق خواهد بود.

۸- این شاید بهترین راهکار برای خدمت به احیای دریاچه و نجات آن باشد. البته اگر بخاطر خدا و نجات جان مردم درست عمل شود.

۹- در صورتی که برنامه نود مسئولانه و متعهدانه و صادقانه و مخلصانه به ماموریت و وظایف خود عمل نماید قطعا آثار خیر و برکات آنرا به چشم خواهیم دید.

۱۰- برنامه نود میتواند عمیق ترین و نافذترین تاثیر را بر اذهان و افکار عمومی داشته باشد و در جامعه شادابی و نشاط و طراوت و مسئولیت و تعهد جهت نجات دریاچه ایجاد نماید.

۱۱- برنامه میتواند با پرسشگری هوشمندانه و هدفمند جامعه را در مسیر پاسخگوئی در برابر مشکلات و انواع سوالات در خصوص دریاچه قرار بدهد.

۱۲- برنامه میتواند تعامل آفرین باشد و کانال ارتباطی مطمئن و صادق میان مردم و مسئولان کشور باشد. این هم خیلی مهم است.

۱۳- در صورتی که برنامه نود به وظایف و مسئولیتهای خود خوب عمل کند هیچ فرد مسئول و متعهد نمی تواند از زیر بار مسئولیتهای خود فرار بکند و قصور داشته باشد.

۱۴- این برنامه تمام کجی ها را میتواند راست بکند.

۱۵- برنامه نود امید را به جمع دوستداران دریاچه خواهد آورد.

۱۶- برنامه نود محل ارائه بهترین ایده های ناب برای نجات دریاچه اورمیه خواهد بود.

در خاتمه باید عرض شود سازمان صدا و سیما موظف است با تمام قدرت از طریق رسانه ملی کشور مسائل و مشکلات مربوط به دریاچه اورمیه را به طور جد مورد توجه قرار داده و با تهیه و پخش برنامه های جذاب و فنی و تخصصی از جمله از طریق برنامه نود دریاچه اورمیه گامهای عملی برای احیای دریاچه و نجات آن بردارد. برنامه نود دریاچه اورمیه میتواند درد دل و رنجها و مصائب مردم منطقه را شناسائی و از این طریق منعکس و کشور را در مسیر درست قرار داده و نسبت به موضوع دریاچه حساس تر بکند و این بسیار مهم و هوشمند و هدفمند است.

در خاتمه شما را به خدای بزرگ می سپاریم.

 

با نهایت سپاس

اصغر خلیل پور نهر