سفیر ایران در جمهوری آذربایجان از سرمایه گذاران خارجی دعوت کرد
سفیر ایران در جمهوری آذربایجان از سرمایه گذاران خارجی دعوت کرد

در ایران نرخ مالیات از ۲۵ درصد بالاتر نمی‌رود و سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با معافیت مالیاتی ۲۰ ساله همراه است و ورود و خروج به این مناطق نیاز به اخذ ویزا ندارد. ورود و خروج مواد اولیه و کالا در این مناطق آزاد است و زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در همه […]

در ایران نرخ مالیات از ۲۵ درصد بالاتر نمی‌رود و سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با معافیت مالیاتی ۲۰ ساله همراه است و ورود و خروج به این مناطق نیاز به اخذ ویزا ندارد. ورود و خروج مواد اولیه و کالا در این مناطق آزاد است و زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در همه زمینه‌ها فراهم است.

عصر تبریز: سفیر ایران در جمهوری آذربایجان با ارسال مقاله ای برای کنفرانس بین المللی آنلاین تحت عنوان”جاذبه ها و چالش های سرمایه گذاری در ایران” با برشمردن فرصت های سرمایه گذاری در ایران، از فعالان اقتصادی جهان خواست، ایران را به عنوان یکی از مقاصد سرمایه گذاری خود انتخاب کنند.

محسن پاک آیین در این مقاله با اشاره به ظرفیت ها و مشوق های سرمایه گذاری که پس از برجام در ایران ایجاد شده است، تاکید کرد: در شرایط جدید،وقت آن است که سرمایه‌گذاران خارجی در شرایطی مطمئن از سرمایه‌گذاری در ایران استقبال کنند.

وی با تاکید بر ضرورت تغییر نگرش سرمایه‌ گذاران خارجی نسبت به جمهوری اسلامی ایران و شناخت واقعیت‌های امروز ایران، افزود: با تصویب دولت مشوق‌های متعددی برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در ایران به‌وجود آمده و دولت حمایت‌های لازم از سرمایه‌گذاران خارجی را به خوبی اعمال می‌کند که تضمین پرداخت غرامت در صورت ملی شدن و سلب مالکیت، تضمین جبران خسارت‌های ناشی از ممنوعیت و توقف موافقتنامه‌های مالی و تضمین خرید کالا و خدمات تولیدی از جمله امتیازاتی است که دولت برای حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی در نظر گرفته است.

در بخش دیگری از مقاله سفیر آمده است: امکان انتقال آزادانه ارز به کشور، برخورداری از حمایت‌های یکسان بین سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، انتقال آزادانه اصل سرمایه و منافع آن به صورت ارز و کالا، امکان سرمایه‌گذاری خارجی به صورت صددرصد، پذیرش سرمایه‌گذاری خارجی در همه زمینه‌های تولیدی، حمل و نقل، ارتباطات، کشاورزی، خدمات، آب و برق، ساختمان و حوزه سلامت، امکان تملک زمین در ایران ، ارائه پروانه اقامت سه ساله برای مدیران، کارشناسان و بستگان درجه یک آنها و امکان تمدید این اقامت نیز از جمله امتیازهایی است که برای سرمایه‌گذاران خارجی در نظر گرفته شده است.

پاک آیین خاطر نشان کرد: ایران رتبه اول منطقه را از نظر تولید علم و از نظر استناد به مقالات علمی، رشدی ۱۱ برابر متوسط جهانی دارد و در عرصه‌های مختلف مانند نانو، بایو ، سلول‌ درمانی و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های حوزه سلامت فرصت‌های مناسبی برای مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی و انتقال دانش فنی به ایران وجود دارد.

سفیر ایران اضافه کرد: در ایران نرخ مالیات از ۲۵ درصد بالاتر نمی‌رود و سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با معافیت مالیاتی ۲۰ ساله همراه است و ورود و خروج به این مناطق نیاز به اخذ ویزا ندارد. ورود و خروج مواد اولیه و کالا در این مناطق آزاد است و زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در همه زمینه‌ها فراهم است.

پاک آیین انعقاد قرارداد با بیش از ۶۰ کشور دنیا برای حمایت از سرمایه‌گذاری و تاسیس صندوق توسعه ملی با منابع عظیم مالی برای مشارکت در طرح‌های سرمایه‌گذاری و ارائه تسهیلات را نشانه های مهمی برای حمایت ازسرمایه گذاران دانست و ادامه داد: شرایط پس از برجام فرصت های سودآوری در اختیار جامعه جهانی قرار داده که می تواند زمینه مناسبی برای مقابله با چالش های اقتصادی منطقه بوده و تاثیر قابل ملاحظه ای در کاهش تنش های سیاسی و آشوب های اجتماعی داشته باشد.

وی ادامه داد: این شرایط جدید، نه تنها باعث رونق اقتصادی، کاهش فقر و افزایش اشتغال در منطقه می شود که می تواند با رونق اقتصادی در منطقه ریشه های رشد تروریسم که ناشی از فقر و مشکلات اقتصادی در منطقه است بخشکاند.

سفیر ایران افزود: البته با توجه به کاهش قیمت نفت شرایط دشواری ایجاد شد اما اعتماد سرمایه گذاران خارجی و ورود آن ها به بازار ایران با تضمین های بلندمدتی که دریافت می کنند و همکاری های دو و چند جانبه می تواند شرایط را مطلوب سازد. وی از شرکت های داخلی وخارجی فعال دعوت می کرد که با مطالعه فرصت های سرمایه گذاری و مشوق های در نظر گرفته شده مزیت های سرمایه گذاری در ایران را در نظر بگیرند./ترند