آذربایجان‌شرقی یازدهمین استان از نظر آمار خودکشی
آذربایجان‌شرقی یازدهمین استان از نظر آمار خودکشی
مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: با توجه به آمار، استان ما در رده‌ی یازدهم استان‌های کشور در زمینه خودکشی قرار دارد.

به گزارش عصرتبریز، محسن ارشدزاده با اشاره به اینکه از صدها مورد اقدام به خودکشی تنها بخشی از آن به خودکشی موفق منجر می‎شود، اظهار کرد: خودکشی که با عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی شناخته می‌شود که دارای علت‌های متعددی بوده و در هر فرد متناسب با شرایط روحی، روانی، اجتماعی، اقتصادی و… متفاوت است.

وی ادامه داد: اداره کل بهزیستی استان در راستای پیشگیری از این نوع آسیب، از اورژانس اجتماعی ۱۲۳ و مرکز فوریت‌های اجتماعی استفاده کرده و به محض تماس با این مرکز یا اقدام به مشاوره تلفنی کرده و یا مددکار اجتماعی به محل اعزام می‎شود تا اقدامات لازم را انجام دهد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در طول سال، ده‌ها مورد تماس با مرکز فوریت‌های اجتماعی گرفته می‎شود، افزود: در این راستا بحث‌های مشاوره‌ای، روانشناسی، مددکاری اجتماعی انجام گرفته و در جهت کاهش فشار روانی فرد مورد نظر تلاش می‌کنیم که بارها نیز با استفاده از اکیب مددکار خود، از این آسیب‌ها جلوگیری کرده‌ایم.

ارشدزاده با تاکید بر نقش موثر خانواده‌ها در خصوص پیشگیری از خودکشی نیز بیان کرد: جامعه و به‌ویژه خانواده‌ها باید به آسیب‌های اجتماعی موجود توجه کرده و در جهت کاهش فشارهای روحی و روانی فردی که اقدام و یا تهدید به خودکشی کرده است، تلاش کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به آمار، استان ما در رده‌ی یازدهم استان‌های کشور در زمینه خودکشی قرار دارد، گفت: ارائه‌ی آموزش‌های مختلف برای افرادی که در معرض خطر هستند و همچنین ارائه‌ی مشاوره‌های مورد نیاز از طریق صدای مشاور “۱۴۸۰” از جمله اقداماتی است که اداره کل بهزیستی در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی انجام می‌دهد.