فضای سبز تبریز یکی از محروم‌ترین بخش‌های توسعه شهری است
فضای سبز تبریز یکی از محروم‌ترین بخش‌های توسعه شهری است
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز از کاشت ۲۰۰ هزار اصله درخت تا پیش از آغاز موج سرما در این شهر خبر داد و گفت: فضای سبز تبریز یکی از محروم‌ترین بخش‌های توسعه شهری است.

به گزارش عصرتبریز به نقل از روابط عمومی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز، محمدحسین حسن‌زاده در آیین اختتام نخستین جشنواره عکس فضای سبز تبریز اظهار داشت: پیش از این تعداد درختان درون شهری تبریز ۷۰۰ هزار اصله بود که برای حفاظت و صیانت از فضای سبز با کاشت ۲۰۰ هزار اصله درخت طی سال جاری این رقم به ۹۰۰ هزار اصله افزایش یافته است.

وی هنر و فضای سبز را مکمل یکدیگر دانسته و افزود: نخستین جشنواره عکس فضای سبز تبریز نیز در این زمنه برپا شد که طی آن با بررسی ۵۴۸ اثر در دو بخش حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای با موضوعات فضای سبز تبریز، لاله‌های ائل گلی و عکس‌های تبریز قدیم، ۶۰ اثر در ۶ بخش با نظر هیأت داوران انتخاب شد.

حسن‌زاده با بیان اینکه فضای سبز تبریز یکی از محروم‌ترین بخش‌های توسعه شهری است، گفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر با تلاش و حمایت های ویژه شخص دکتر جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی و مهندس پورمهدی معاون محترم فنی عمرانی و همچنین دکتر نجفی شهردار محترم کلانشهر تبریز و اعضای شورای شهر تبریز وضعیت فضای سبز تبریز در حال تحول و بهبود است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز مشکل کم آبی را اصلی‌ترین چالش پیش رو در فضای سبز تبریز عنوان کرد و افزود: مشکلات کم‌آبی دغدغه امروز و فردا است که باید جلوگیری از آن چاره‌ای جز کاهش میزان مصرف آب نداریم.

حسن‌زاده از کاهش ۲۰۰ هزار متر مربعی سطح چمن کاری در تبریز برای حفظ منابع آبی خبر داد و تصریح کرد: با حذف چمن طی سال گذشته ۵۰۰ هزار متر مکعب در میزان مصرف آب برای فضای سبز تبریز صرفه جویی شده است.

به گفته وی، ممانعت از توسعه قسمت های چمن کاری یکی از مهمترین رویکردهای سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز به منظور بهره‌وری منابع آبی است.

دبیر نخستین جشنواره عکس فضای سبز تبریز همچنین از کاهش یک میلیون متر مکعب آب مصرفی برای آبیاری فضای سبز تبریز طی یک‌سال گذشته خبر داد و گفت: این دستاورد حاصل سیاست های افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از آب خام در فضای سبز است.

بر اساس این گزارش، نخستین جشنواره عکس فضای سبز تبریز در دو بخش «فضای سبز» و «لاله‌ها» با هدف اشاعه فرهنگ حفظ و گسترش فضای سبز، نگاه خلاقانه به فضای سبز شهر و پارک‌ها، دید هنری در رابطه با زیبایی‌های پارک‌ها و فضای سبز تبریز و نگاه چالشی نسبت به وضعیت موجود پارک‌های تبریز برگزار شد.

طی آیین اختتامیه این جشنواره، نفرات برتر بخش‌های حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای در هر دو موضوع این جشنواره معرفی شده و جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.

۳۰ فریم از عکس‌های برتر نخستین جشنواره عکس فضای سبز تبریز با موضوعات لاله‌ها و فضای سبز تبریز نیز طی روزهای گذشته در نگارخانه استاد یاسمی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بازدید عموم به نمایش درآمده و همچنین عکس‌های برتر بخش آماتور این جشنواره نیز در بخش عکس سایت سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز به نمایش گذاشته شده است.