برگزاری جشنواره «نان از مزرعه گندم تا سر سفره»
برگزاری جشنواره «نان از مزرعه گندم تا سر سفره»

عصر تبریز: استانداری آذربایجان‌شرقی از برگزاری جشنواره «نان از مزرعه گندم تا سر سفره» در شهریور سال جاری خبر داد. حمید عباسی شکوهی در حاشیه جلسه کمیته سیاست‌گذاری این جشنواره هدف از برگزاری آن را ارائه شناخت صحیح به مردم و سایر ذی‌نفعان تهیه و تولید نان در جامعه، ارتقای کیفی تولید نان، اصلاح روش‌های […]

CYMERA_۲۰۱۵۰۶۲۸_۲۱۰۰۴۵

عصر تبریز: استانداری آذربایجان‌شرقی از برگزاری جشنواره «نان از مزرعه گندم تا سر سفره» در شهریور سال جاری خبر داد.

حمید عباسی شکوهی در حاشیه جلسه کمیته سیاست‌گذاری این جشنواره هدف از برگزاری آن را ارائه شناخت صحیح به مردم و سایر ذی‌نفعان تهیه و تولید نان در جامعه، ارتقای کیفی تولید نان، اصلاح روش‌های کنترل واحدهای نانوایی و تقدیر از متصدیان نمونه نانوایی عنوان کرد.

وی اظهار داشت: در مقوله تهیه نان دستگاه‌های مختلفی از مرحله کاشت بذر گندم تا رسیدن نان بر سر سفره درگیر و دخیل هستند؛ بنابراین آشنایی با مسائل و مشکلات تولید نان، استانداردهای لازم و موارد مربوط به بهداشت نان، نانوایی و حتی نانوا از جمله محورهای این جشنواره خواهند بود.

شکوهی با اشاره به لزوم رسیدگی مؤثر بر وضعیت بهداشتی واحدهای نانوایی و نیز بهداشت تغذیه مردم بر اهمیت غنی‌سازی گندم در پروسه تولید با هدف رفع مشکلات تغذیه‌ای و تولید نان با ارزش غذایی مطلوب تأکید و اضافه کرد: در این جشنواره سعی خواهیم کرد مسائل مذکور را با استفاده از ابزارهای فرهنگی و اجتماعی به اطلاع مردم و دست‌اندرکاران تهیه و تولید نان برسانیم.

وی اجرای نمایشنامه طنز با موضوع نان و نانوایی، شعر و موسیقی، مسابقه عکس و کاریکاتور و آموزش تهیه نان، کیک و شیرینی برای خانم‌های خانه‌دار در منزل را از برنامه‌های جنبی این جشنواره برشمرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری آذربایجان‌شرقی درباره وظایف دستگاه‌های مختلف در برپایی هرچه مطلوب‌تر این جشنواره گفت: هر یک از دستگاه‌های اجرایی مکلف شده‌اند پیشنهادات و موارد قابل طرح و اجرا در برگزاری جشنواره را تهیه و تا هفته آینده ارائه دهند.

شکوهی با بیان این که مرکز صدا و سیمای استان آذربایجان‌شرقی به عنوان کمیته سیاستگذاری جشنواره تعیین شده است، افزود: هر یک از دستگاه‌ها باید از هم اکنون نسبت به تهیه و تدوین وظایف و عملکرد خود در ارتباط با جشنواره اقدام کنند.

وی یادآور شد: در برگزاری این جشنواره دستگاه‌هایی مانند اداره‌کل استاندارد آذربایجان‌شرقی، مرکز بهداشت استان، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه آردسازی و نانوایان، نیروی انتظامی استان و نمایشگاه بین‌المللی تبریز حضور و همکاری دارند.

شکوهی با بیان این که این جشنواره دارای سه لایه کمیته سیاست‌گذاری، کمیته پشتیبانی و کمیته اجرایی است، ابراز امیدواری کرد: با اولین برگزاری این جشنواره در تبریز دبیرخانه دائمی آن تشکیل شود تا مقدمات برگزاری سراسری این جشنواره در سال‌های آتی فراهم آید.