شیوع مجدد آنفلوآنزای مرغی در شهرهای شمالی
شیوع مجدد آنفلوآنزای مرغی در شهرهای شمالی

عصر تبریز: عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با هشدار نسبت به شیوع مجدد آنفلوآنزای مرغی در برخی مناطق شمالی کشور از عملکرد ضعیف مدیران دستگاههای مربوطه انتقاد کرد. رحمت اله نوروزی در گفتگو با خبرنگارخانه ملت با بیان اینکه در یکسال اخیر هیچ اقدام مطلوبی ازسوی مسئولان در کنترل آنفلوآنزای مرغی انجام نشده […]

عصر تبریز: عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با هشدار نسبت به شیوع مجدد آنفلوآنزای مرغی در برخی مناطق شمالی کشور از عملکرد ضعیف مدیران دستگاههای مربوطه انتقاد کرد.

رحمت اله نوروزی در گفتگو با خبرنگارخانه ملت با بیان اینکه در یکسال اخیر هیچ اقدام مطلوبی ازسوی مسئولان در کنترل آنفلوآنزای مرغی انجام نشده است گفت: از حدود یکسال قبل شاهد ورود بیماری آنفلوآنزای مرغی از مرزهای شمالی کشور یعنی روسیه و آستاراخان بودیم که متاسفانه برغم جدی بودن موضوع هیچ کنترلی و اقدام مطلوبی از سوی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی صورت نگرفت.

وی عدم مدیریت کافی و بهینه در این خصوص را یکی از دلایل شیوع و گسترش بیش از حد آنفلوآنزای مرغی خواند و تصریح کرد: تاکنون چهار کانون آلوده در استان مازندران شناسایی شده که برخی روستاهای آمل و بابل هم درگیر این مساله هستند. البته دامداران و کشاورزان استانهای شمالی مدتهاست که با این معضل دست به گریبان هستند ولی هیچ اقدام کارشناسی و برنامه ریزی شده ای ازسوی متولیان امر صورت نگرفته است.