قدردانی هیئت امنای بازار تبریز از صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی
قدردانی هیئت امنای بازار تبریز از صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی

اعضای هیئت امنای بازار تبریز و کانون مداحان استان به دلیل پوشش خبری و انعکاس مناسب مراسم عزاداریها و دستجات حسینی بازار تاریخی تبریز از صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی تجلیل کردند. عصر تبریز: اعضای هیئت امنای بازار تبریز و کانون مداحان استان به دلیل پوشش خبری و انعکاس مناسب مراسم عزاداریها و دستجات […]

اعضای هیئت امنای بازار تبریز و کانون مداحان استان به دلیل پوشش خبری و انعکاس مناسب مراسم عزاداریها و دستجات حسینی بازار تاریخی تبریز از صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی تجلیل کردند.

عصر تبریز: اعضای هیئت امنای بازار تبریز و کانون مداحان استان به دلیل پوشش خبری و انعکاس مناسب مراسم عزاداریها و دستجات حسینی بازار تاریخی تبریز از صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی تجلیل کردند.
مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در مراسم تقدیر از پوشش مناسب عزاداریهای بازار تبریز در جمع هِیئت امنای بازار تبریز گفت: عزارداری هایی که در ایام محرم و تجمعات و حرکتهایی که انجام می شود خارج از هر گونه حزب و تشکل و گروهی، حرکت هایی مردمی هستند که ناشی از عشق درونی مردم به امام حسین(ع) است.
سید محسن لطیفی افزود: با توجه به اینکه قیام امام حسین(ع) محصور به شیعه و مسلمانان و جمع خاصی نیست بلکه متعلق به تمام جهانیان است و همه مردم دنیا از این حرکت درس می گیرند هدف رسانه هم از برنامه سازی و پوشش عزاداریهای محرم معرفی صحیح اهداف نهضت حسینی است
وی تصریح کرد: تلاش داریم همانند دیگر برنامه ها تصویری درست از عزاداری بازار تبریز را هم نشان دهیم تا به نوعی سهمی در پایداری نهضت عاشورا داشته باشیم
لطیفی با اشاره به آغاز حرکتهای ضد دینی که برای خدشه دار کردن اعتقادات حرکتهای دینی و شبهه افکنی در بین جوانان توسط دشمنان افزود: باید با همکاری و تعامل عوامل اجرایی مراسمات حسینی تلاش کنیم قیام امام حسین(ع) زیر سوال نرود و باور پذیری از مسایل دینی برای عموم ایجاد کنیم.
وی از هیات امنای بازار تبریز خواست تلاش کنند همزمان با برگزاری عزاداری در بازار که امروز به عنوان برندی در دنیا معرفی شده است به کارهای فرهنگی هم بپردازند و با توجه به حجم بالای احسان و نذری بازار در طول عزاداریها، سعی کنند مردم مناطق مختلف شهر از جمله در مناطق محروم هم از این احسان حسینی بهره مند شوند.
شادرس مسول هیئت امنای بازار تبریز هم در این نشست با تقدیر از تلاشهای مدیر کل و تمامی عوامل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی از پوشش حرفه ای و اصولی مراسم عزاداری بازار تبریز گفت: امسال انصافا این مراسم با تصاویری با کیفیت بالا و پوشش مناسب به خوبی منعکس شد که همه تلاش دست اندرکاران مجموعه صدا و سیما را نشان می دهد.
وی خواستار تشکیل کمیته ای با عضویت اعضای بازار صدا سیما کانون مداحان و دیگر مجموعه های دخیل در برگزاری مراسم عزاداری بازار شد و افزود: عزاداری بازار تبریز منظم ترین و منسجم ترین عزاداری در تبریز است که از قدمت بالایی برخوردار است و توانسته در سطح کشور و استان مخاطبان زیادی را جذب کند بنابراین میتوان از این ظرفیت برای جذب جوانان و معرفی اهداف امام حسین(ع) استفاده مطلوب کرد.