آنچه که به جایی نمی رسد فریاد مستضعف نشینان است
آنچه که به جایی نمی رسد فریاد مستضعف نشینان است

آناج نوشت: وقتی مسوولان متوجه شدند که توقف کامیون های سنگین نخاله بر در منطقه گلپارک تبریز که در منطقه ی مرفح نشین شهر قرار گرفته است، چهره آن منطقه را نا زیبا می کند، به جای حل این معضل، تصمیم گرفتند این کامیون ها را به منطقه ای دیگر در پایین شهر انتقال دهند […]

CYMERA_۲۰۱۵۰۷۰۱_۱۶۲۰۴۱

آناج نوشت: وقتی مسوولان متوجه شدند که توقف کامیون های سنگین نخاله بر در منطقه گلپارک تبریز که در منطقه ی مرفح نشین شهر قرار گرفته است، چهره آن منطقه را نا زیبا می کند، به جای حل این معضل، تصمیم گرفتند این کامیون ها را به منطقه ای دیگر در پایین شهر انتقال دهند و این منطقه جایی جز خیابان ۲۴ متری شهید شفیع زاده رو بروی مرکز کشوری مدیریت سلامت واقع در محدوده شهرداری منطقه یک نبود.

بعد از توقف این کامیون های نخاله بر، شهروندان این منطقه نسبت به حضور این خودروها معترض شدند و توقف این خودرو ها منجر به رنجش خاطر آنها شد.

وقتی با شهردار منطقه یک تبریز در خصوص توقف این خودورها و شناسایی متولی آنها تماس گرفتیم، پاسخ را اینچنین  می دهد : این خودروها در ملک خصوصی شخصی قرار گرفته که ادعا می کند مالکیت آن مکان را دارد، البته این مکان در قید مالکیت شهرداری قرار نگرفته است.

CYMERA_۲۰۱۵۰۷۰۱_۱۶۲۰۲۵

وی با بیان اینکه مصمم بودیم که این معضل را حل کنیم و این خودروها را ساماندهی کنیم و هنوز توفیقاتی حاصل نشده، اعلام کرد: بهتر است با معاون حمل و نقل شهرداری تبریز تماس بگیرید چرا که وی متولی این کامیون هاست و این سازمان مقرر شده که در خصوص ساماندهی این کامیون ها اقداماتی را اجرایی کند.

ناگفته نماند زمانی که با معاون حمل و نقل شهرداری تبریز تماس گرفتیم و اعلام کردیم که شهردار منطقه یک شما را متولی این امر معرفی کرده و متذکر شده که قرار است این خودروها را شما ساماندهی کنید، پاسخ داد: بنده متولی ساماندهی این کامیون ها نیستم و همچنین در جریان این موضوع قرار نگرفته ام.

تناقض صحبت های دو مسئول شهری در این مورد همان مثل معروف را به ذهن می آیورد که “پیدا کنید پرتغال فروش را!”

به راستی دلیل این تناقض گویی ها و ناهماهنگی ها و به تبع آن اذیت شدن عده ای از شهروندان تبریزی را کجا باید یافت و پیگیر حل و فصل آن شد؟

CYMERA_۲۰۱۵۰۷۰۱_۱۶۳۰۰۳

رضایی، یکی از شهروندان این منطقه در اعتراض به وجود این کامیون ها گفت: وجود این ماشین ها علاوه بر اینکه زیبایی این منطقه از شهر را بد کرده، باعث تخریب آسفالت و آلودگی صوتی و محیطی نیز شده است و مشکلات زیادی را برای اهالی منطقه به وجود آورده، نمیدانم آیا جان مردم برای شهرداری مهم است یا نه؟ چرا که جایی که این ماشین ها پارک کردند بالای تپه ای ست که پایین آن یک زمین چمن مصنوعی ورزشی است که اگر خدای نکرده ترمز یکی از ماشین ها ببرد، به داخل زمین فوتبال سقوط خواهد کرد .

وی افزود: با توجه به درخواست و شکایت های اهالی منطقه هنوز جوابی از شهرداری منطقه یک دریافت نکردیم با اینکه قول داده بودند این فضای خالی به پارک تبدیل می شود.

محمودی دیگر شهروند این منطقه نیز اظهار کرد: تبدیل قسمتی از فضای بایر کوی شهید بهشتی واقع در خیابان عباسی تبریز، به پارگینک خودروهای سنگین نمادی از نگاه تبعیض آمیز موجود در شهرداری تبریز نسبت به مناطق مستضعف نشین میباشد.

وی خاطرنشان کرد: این خودروهای سنگین که زمانی در گلپارک تبریز، پارک داده میشدند با اعتراض اهالی آن منطقه به منطقه کوی شهید بهشتی نقل مکان داده شدند، در حالی که انتظار مردم منطقه شهید بهشتی ایجاد فضای سبز در منطقه مذکور بود، شهرداری نه تنها به این خواسته تمکین نکرد بلکه با تبدیل ان به پارکینگ خودروهای سنگین عملا مشکلات مردم قوز بالا قوز شد.

این شهروند تبریزی در پایان بیان کرد: اگر بناست مشکلی از مردم یک منطقه مرتفع شود چرا با بی تدبیری همان مشکل را برگردن مردم منطقه ای دیگر بیاندازیم؟ به نظر می رسد در شهرداری تبریز انچه به جایی نرسد فریاد مستضعف نشینان است.