آذربایجان شرقی میزبان پیکر ۱۴ شهید مدافع حرم است
آذربایجان شرقی میزبان پیکر ۱۴ شهید مدافع حرم است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۴ شهید مدافع حرم در استان به خاک سپرده شده اند و ۹ شهید این استان به دلیل اسکان خانواده هایشان در سایر استان های کشور در آنجا تشییع شده اند. صمدیان در گفت وگو با خبرنگاران گفت: در امتداد جریان انقلاب اسلامی جوانان این مرز و […]

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۴ شهید مدافع حرم در استان به خاک سپرده شده اند و ۹ شهید این استان به دلیل اسکان خانواده هایشان در سایر استان های کشور در آنجا تشییع شده اند.

صمدیان در گفت وگو با خبرنگاران گفت: در امتداد جریان انقلاب اسلامی جوانان این مرز و بوم در راستای اعتلای پرچم اسلام و آرمان های برگرفته از مکتب سیدالشهدا در جبهه مقاومت اسلامی حضور یافته و نقش‌آفرینی می کنند.
وی ادامه داد: مردم برای به ثمر رسیدن انقلاب هزینه های بسیاری پرداخت کرده اند، خون شهدا و سلامتی جانبازان هزینه هایی است که مردم در راه خدا و اسلام فدا کرده اند.
صمدیان گفت: مردم ایران اسلامی در برهه های مختلف ثابت کرده اند که بعد از سی و هشت سال همچنان به آرمان های خود پایبندند و به سوی هدف پیش می روند.
وی ادامه داد: امروز به شکرانه این ایثارگری ها جمهوری اسلامی در جهان سربلند و توانسته است مراحل پیشرفت و توسعه را طی کند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: همه ساله ملت ایران اسلامی ایام مبارک دهه فجر را بزرگداشته و با حضور گسترده خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان میدهند پایبند به انقلاب و نظام است.
وی با اشاره به برنامه های مختلف این دهه اضافه کرد: ۱۵ بهمن ماه جاری یادواره شهدای مدافع حرم در مصلی امام خمینی تبریز برگزار می‌شود.
صمدیان با بیان اینکه در ۲۹ بهمن مردم تبریز انقلاب را بیمه و زمینه سرنگو‌نی شاه را فراهم کردند، گفت: همه ساله مردم آذربایجان به خصوص تبریز در این روز با رهبر معظم انقلاب دیدار می کنند که امسال نیز این دیدار در ۲۷ بهمن انجام می شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: از ۱۲ بهمن تا ۲۲ اسفند ویژه برنامه های متعددی تدارک دیده شده است و برنامه های مختلفی در سراسر استان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: موزه شهدای استان در این ایام آماده میزبانی از تمام اقشار مردم است و درمانگاه های فجر شماره یک و دو اداره کل بنیاد شهید در تبریز روز ۲۲ بهمن ماه جاری به صورت رایگان ویزیت عمومی انجام خواهند داد.
صمدیان افزود: مردم آذربایجان شرقی ۹ هزار و ۸۰۷ شهید تقدیم ایران اسلامی کرده اند که در یک هزار و ۱۶۳ گلزار شهدای استان به خاک سپرده شده اند.
وی اضافه کرد: همچنین ۲۳ هزار جانباز، دو هزار آزاده و ۳۵ هزار ایثارگر از این خطه در هشت سال دفاع مقدس جانفشانی کرده اند و ۱۷۰ هزار خانوار تحت پوشش این اداره کل است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی گفت: در خصوص تعداد پرونده های کمیسیون پزشکی فعال ترین کمیسیون د کشور مربوط به آذربایجان شرقی است .