مدیرکل کمیته امداد استان رویکرد این نهاد را توانمندسازی مددجویان تحت حمایت از طریق اجرای طرح های اشتغال، آموزش های فنی و حرفه ای و پرداخت تسهیلات اشتغال عنوان کرد و گفت: یکی از اهداف اساسی کمیته امداد ایجاد اشتغال پایدار و هدایت مددجویان به سمت توانمند شدن است. عصر تبریز: سه هزار و ۴۹۶ […]

مدیرکل کمیته امداد استان رویکرد این نهاد را توانمندسازی مددجویان تحت حمایت از طریق اجرای طرح های اشتغال، آموزش های فنی و حرفه ای و پرداخت تسهیلات اشتغال عنوان کرد و گفت: یکی از اهداف اساسی کمیته امداد ایجاد اشتغال پایدار و هدایت مددجویان به سمت توانمند شدن است.

عصر تبریز: سه هزار و ۴۹۶ طرح اشتغال با اعتباری بیش از ۴۲۷ میلیارد ریال در ۱۰ ماهه امسال توسط کمیته امداد آذربایجان شرقی اجرا شده است.
محمد کلامی مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه سه هزار و ۴۹۶ طرح اشتغال با اعتباری بیش از ۴۲۷ میلیارد ریال در ۱۰ ماهه امسال اجرا شده است،افزود: از این تعداد ۶۸۵ طرح از محل اعتبارات امدادی، دو هزار و ۷۹۷ طرح از محل تسهیلات قرض الحسنه بانکها و ۱۴ طرح نیز به صورت تلفیقی بوده است.
وی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح های اشتغال ۷۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات امدادی هزینه شده است،تصریح کرد: در ۱۰ ماهه امسال ۳۴۸ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای اجرای طرح های اشتغال پرداخت شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان خاطرنشان کرد: طرح های اشتغال اجرا شده شامل ۲۰۱ طرح کارانگیزی، یک هزار طرح توان افزایی، دو هزار و ۲۴۳ طرح خودکفائی و ۳۴۱ طرح تبدیلی بوده است.
کلامی با بیان اینکه بیشترین امسال طرح اجرا شده در بخش دامپروری بوده است،تاکید کرد: از مجموع طرح های اجرا شده ۱۳۹ طرح در بخش کشاورزی، یک هزار و ۲۷۰ طرح در دامپروری، ۹۹۳ طرح در صنایع دستی و یک هزار و ۹۴ طرح نیز در بخش خدمات هستند.
وی با بیان اینکه از طریق اشتغالزایی مددجویان زمینه برای توانمند شدن آنان فراهم می شود، اظهارکرد: طی ۱۰ ماهه امسال برای یک هزار و ۲۲۵ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد کاریابی شده که از این تعداد ۸۷۳ نفر زن و بقیه مرد هستند.
مدیرکل کمیته امداد استان رویکرد این نهاد را توانمندسازی مددجویان تحت حمایت از طریق اجرای طرح های اشتغال، آموزش های فنی و حرفه ای و پرداخت تسهیلات اشتغال عنوان کرد و گفت: یکی از اهداف اساسی کمیته امداد ایجاد اشتغال پایدار و هدایت مددجویان به سمت توانمند شدن است.کلامی از برگزاری دوره های آموزش فنی و حرفه ای به ۹ هزار و ۹۹۳ مددجوی تحت حمایت این نهاد در زمینه پایدارسازی و توسعه طرح ها، مهارت‌آموزی، حرفه‌آموزی دانش‌آموزان و کارآفرینی خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، حرفه‌آموزی فرزندان، کاریابی و اجرای طرح اشتغال و نظارت بر حسن اجرای طرح های اشتغال با هدف خودکفایی و توانمندی مددجویان انجام می شود.