کاهش ۴ سانتی‌متری ارتفاع آب دریاچه‌ارومیه/ چی‌چست ۲٫۴ میلیارد مترمکعب آب دارد
کاهش ۴ سانتی‌متری ارتفاع آب دریاچه‌ارومیه/ چی‌چست ۲٫۴ میلیارد مترمکعب آب دارد

عصر تبریز/ فارس: مدیرکل ستاد بحران آذربایجان‌شرقی از کاهش ۴ سانتی‌متری ارتفاع آب دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: دریاچه ارومیه ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب دارد و برای رسیدن به ۱۴ میلیارد متر مکعب در سال ۱۴۰۲ نیازمند صرفه‌جویی است. خلیل ساعی ظهر امروز در کارگاه آموزشی اقشار مختلف مردم مراغه […]

عصر تبریز/ فارس: مدیرکل ستاد بحران آذربایجان‌شرقی از کاهش ۴ سانتی‌متری ارتفاع آب دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: دریاچه ارومیه ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب دارد و برای رسیدن به ۱۴ میلیارد متر مکعب در سال ۱۴۰۲ نیازمند صرفه‌جویی است.

خلیل ساعی ظهر امروز در کارگاه آموزشی اقشار مختلف مردم مراغه برای احیای دریاچه ارومیه اظهار داشت: با وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه صرفه‌جویی و استفاده بهینه از آب کشاورزی و جلوگیری از حفر و ساماندهی چاه‌ها تنها راه احیای این دریاچه است.

وی افزود: امسال ۲۲ کارگاه‌ آموزشی برای احیای دریاچه ارومیه در ۱۱ شهر برای بیش از ۲ هزار نفر به عنوان سفیران خانواده‌ها و اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

ساعی با بیان اینکه، دریاچه ارومیه ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب دارد، گفت: رسیدن به ۱۴ میلیارد متر مکعب در سال ۱۴۰۲ نیازمند صرفه‌جویی و کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی و تمام بخش‌ها است.

وی هدف از برگزاری کارگاه‌های آموزشی را انتقال مشکلات ناشی از خشک شدن دریاچه ارومیه به همه اقشار مردم اعلام کرد.

ظفر محمدی معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز از اعضای حاضر در این کارگاه خواست آموخته‌های خود را به خانواده‌ها انتقال دهند.

وی با بیان اینکه خشک شدن دریاچه ارومیه مشکلات زیست محیطی برای همه شهروندان خواهد داشت، افزود: مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی، صنعت و خانگی می‌تواند به احیای دریاچه ارومیه کمک کند.