باند تهیه و توزیع شیشه در آ‌ذربایجان‌شرقی توسط سربازان گمنام امام زمان متلاشی شد / در بخشی از خوابگاه‌ها از قرص‌های ریتالین و ترامادول استفاده می‌کنند
باند تهیه و توزیع شیشه در آ‌ذربایجان‌شرقی توسط سربازان گمنام امام زمان متلاشی شد / در بخشی از خوابگاه‌ها از قرص‌های ریتالین و ترامادول استفاده می‌کنند

عصر: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان‌شرقی از متلاشی شدن باند تهیه و توزیع شیشه روز گذشته متلاشی توسط سربازان گمنام امام زمان در استان، خبر داد و گفت: متأسفانه در گذشته برخی ایراد می‌گرفتند که چرا این کار را آغاز کردیم. محمدعلی نصرتی ظهر امروز در نشست مشترک کمیته فرهنگی و […]

عصر: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان‌شرقی از متلاشی شدن باند تهیه و توزیع شیشه روز گذشته متلاشی توسط سربازان گمنام امام زمان در استان، خبر داد و گفت: متأسفانه در گذشته برخی ایراد می‌گرفتند که چرا این کار را آغاز کردیم.

محمدعلی نصرتی ظهر امروز در نشست مشترک کمیته فرهنگی و پیشگیری و کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر، با بیان اینکه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و به طور کل ستاد اقدامات خوبی را در خصوص پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر داشته، اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی جزو استان‌هایی بوده که فراتر از تکالیف تعیین‌ شده ایفای نقش کرده و این نیز به دلیل دغدغه و حساسیت مسئولان استان به موضوع بوده است.

وی با تأکید بر اینکه اقدامات خوب و تأثیرگذاری انجام‌شده اما با وجود همه اقدامات باز هم مشکل داریم، افزود: بر اساس آخرین بررسی‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی باز هم اولین اولویت آسیب‌های اجتماعی کشور بحث مواد مخدر مخصوصاً مواد مخدر صنعتی و روان‌گردان‌ها بوده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اما در حال حاضر مردم نظرشان غیر از این است، اضافه کرد: سال‌های سال اولین اولویت مسائل اجتماعی از نظر مردم بحث مواد مخدر صنعتی و روان‌گردان‌ها بود، اما با توجه به اقداماتی که در سال‌های اخیر صورت گرفت نظر مردم تغییر کرده، در سال ۹۳ مردم گفتند مواد مخدر دومین اولویت و در سال ۹۴ گفتند سومین اولویت و در سال ۹۵ گفتند چهارمین اولویت است.

وی ادامه داد: مردم بیکاری، طلاق، نابسامانی‌های خانوادگی، بحث مواد مخدر و محرک‌های صنعتی را به ترتیب به‌عنوان ۴ اولویت آسیب‌های اجتماعی در جامعه مطرح کردند و امروز با توجه به این شرایط مردم احساس امنیت و امیدواری بیشتری را نسبت به قضیه دارند.

نصرتی، با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با مسوولان نظام پیش از انتخابات اخیر، گفت: در آخرین جلسه با مسوولان قبل از انتخابات با توجه به اظهارنظرهایی، نماینده مردم ملکان آقای خدادادی برنامه‌های انجام‌شده در استان را عنوان کرده بودند که حضرت آقا فرموده بودند که دقیقاً منظور من این نوع برنامه‌ها است، اینکه عالی‌ترین مسوول نظام مهر تائید بر اقدامات استان می‌زند موجب بالندگی بوده و ما نیز با اطمینان خاطر بیشتری این رویه را ادامه می‌دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اولین اولویت مسائل اجتماعی کشور است لذا راهبرد ما هم اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر بوده و درعین‌حال علمی کردن و مبارزه هوشمندانه و همگانی کردن نیز جزو برنامه‌ها است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی بیان کرد: بسیاری از معضلات جامعه اعم از افزایش جرائم و طلاق و غیره ناشی از این قصه پر غصه است، به‌طوری‌که ازنظر بهداشتی چهارمین عامل مرگ‌ومیر مواد مخدر بوده و ازنظر اقتصادی نیز مانع توسعه بوده و سالانه بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه و خسارت مبارزه با مواد مخدر بدون محاسبه خسارت‌های معنوی آن است.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر، گفت: در این هفته ازنظر کمی سعی کردیم یک برنامه فراگیر تأثیرگذار داشته باشیم و فراتر از برنامه‌هایی که ابلاغ شده برنامه‌هایی را خواهیم داشت، همچنین سعی کردیم به موضوعات ازنظر فرهنگی و صبغه فرهنگی و هنری نگاه کنیم، نوآوری و ابتکارات خلاقانه هم جز برنامه‌ها است.

نصرتی با بیان اینکه در حوزه مواد مخدر هدف ما این بوده که سمت‌وسوی حرکات را به سمت پیشگیری و پیش‌بینی سوق دهیم، تأکید کرد: باید قاعده بازی را در مشی مبارزه، در تکنیک‌ها و تاکتیک‌ها در همه مسائل و موضوعات اجتماعی تغییر بدهیم، باید از حالت انفعالی و تنبلی و بی‌تفاوتی خارج شویم.

وی خاطرنشان کرد: نباید منتظر وقوع اتفاقات باشیم و نباید بگذاریم اتفاقات بیفتند باید اتفاقات پیش‌بینی و پیشگیری شود، همه آحاد مردم را باید نسبت به موضوع حساس کنیم و در این مسیر همه نقش قبول کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی ادامه داد: از عملکرد نخبگان و دانشگاه‌ها راضی نیستیم و نمره قبولی نمی‌دهیم، چراکه در مقابل همه فعل و انفعالات در ارتباط با جامعه نتوانستند آن نقش محوری را قبول کنند، درحالی‌که باید به‌موقع نقشه راه بدهند و زنگ خطر را بزنند.
وی اضافه کرد: همچنین به هنرمندان نیز نمره قبولی نمی‌دهیم هرچند اقداماتی انجام داده‌اند، امروز شاهد هستیم با چه ابزارهایی چه بلایی بر سر مردم می‌آورند.

نصرتی با بیان اینکه بخش قابل‌توجهی از سرمایه‌های ما خانواده‌ها و جوانان هستند که در معرض خطر هستند، گفت: متأسفانه در بخشی از خوابگاه‌ها از قرص‌های ریتالین و ترامادول استفاده می‌کنند که این خود شروع یک داستان هولناک و مسیر بدون بازگشت و دروازه نابودی است، چه کسی باید این‌ها را بگوید، بازگو کردن هنرمندانه این مسائل تنها با حضور هنرمندان امکان‌پذیر بوده و هنرمندان باید تمام‌قد پای‌کار بیایند.

وی اضافه کرد: حوضه درگیری ما و جنگ تمام‌عیار ما با دشمنان در حوزه مواد مخدر بوده و قرار نیست معجزه شود باید تکنیک‌ها و تاکتیک‌های حل قضیه مشخص شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی، ادامه داد: امروز به این نتیجه رسیدیم که اگر اشتغال ایجاد نکنیم نمی‌توانیم فرد را خانواده پذیر و جامعه‌پذیر کنیم، امروز تنها بیش از ۲۰۰ نفر در مرکز ماده ۱۶ افرادی که درگیر معضل مواد مخدر بودند مشغول کار هستند.

وی در ادامه از متلاشی شدن باند تهیه و توزیع شیشه روز گذشته متلاشی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان، خبر داد و گفت: متأسفانه در گذشته برخی ایراد می‌گرفتند که چرا این کار را شروع کردیم و به این مسائل ورود کردیم، اما باید بدانند که همه این افراد جزو نوامیس ما هستند و فردای قیامت باید پاسخگو باشیم.