هشدار آتش سوزی در جنگل ها و مراتع آذربایجان شرقی
هشدار آتش سوزی در جنگل ها و مراتع آذربایجان شرقی

عصر: نظر به افزایش محسوس دما و خشکی هوا و همچنین وزش باد طی روزهای آتی و همچنین مصادف شدن این افزایش دما با تعطیلات عید سعید فطر و سفر به جنگل ها و مراتع منطقه به ویژه جنگل های ارسباران احتمال وقوع آتش سوزی در محیط های طبیعی فزونی یافته است. بنابراین ضرورت دارد […]

عصر: نظر به افزایش محسوس دما و خشکی هوا و همچنین وزش باد طی روزهای آتی و همچنین مصادف شدن این افزایش دما با تعطیلات عید سعید فطر و سفر به جنگل ها و مراتع منطقه به ویژه جنگل های ارسباران احتمال وقوع آتش سوزی در محیط های طبیعی فزونی یافته است.

بنابراین ضرورت دارد گردشگران ، کشاورزان، دامداران عزیز و تمام کسانی که در محیط های طبیعی و باز برای فعالیت یا تفریح حاضر می شوند از روشن کردن آتش در مناطق مستعد آتش سوزی جدا خودداری کنند.

در صورت استفاده از منقل و اجاق ذغالی و چوبی خاکسترهای اضافی به محیط تخلیه نشود چرا که موجب آتش سوزی علوفه و مواد قابل اشتعال کف جنگل ها خواهد شد.

پس از اتمام استفاده از آتش از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کرده و هیچ گاه خاکسترهای اجاق را بدون اطمینان از خاموش شدن کامل (بوسیله آب یا مدفون نمودن با خاک) رها نکنند.

از سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی در مزارع جدا خودداری کنید.

هنگامی که موتور خودرو داغ است(پس از طی مسافت های طولانی) از توقف در مناطق مستعد آتش سوزی پرهیز کرده و پس از اطمینان از خنک شدن موتور اتومبیل در محلی عاری از پوشش گیاهی آن را به محل کمپ خود انتقال دهید.

در آخر، مامورین حفاظتی دستگاههای مسئول، شوراهای شهرها و روستاها، دهیاری ها و شهروندان عزیز حساسیت لازم در قبال این مسئله را داشته باشند و با مشاهده خطر، بلافاصله برای اطلاع رسانی یا خاموش کردن آتش اقدام کنند.