امیدواریم زودتر دولت جدید شروع شود/آتش به اختیار به معنی کار فرهنگی خودجوش و تمیز است
امیدواریم زودتر دولت جدید شروع شود/آتش به اختیار به معنی کار فرهنگی خودجوش و تمیز است
از جمله کارهای مهم، کارهای فرهنگی است؛ ما خلل و فرج فرهنگی زیاد داریم؛ جاهایی که نفوذگاه دشمن است؛ این را هم مجموعه‌های مسئول دولتی، هم مجموعه‌های گسترده‌ی عظیم مردمی موظفند پیگیری کنند؛

عصر: حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب در خطبه‌ دوم نماز عید #فطر گفتند:

▪️در مورد مسائل داخلی باید بگویم ملت ایران سرافراز باشند که کارهای بزرگی انجام داده‌اند. انتخابات ریاست جمهوری و همینطور راهپیمایی روز قدس کار با عظمتی بود. اقدام سپاه در برابر دشمنان هم اقدام ارزشمندی بود. باید این ذخایر و وحدت مردم حفظ شود. امیدواریم زودتر دولت جدید شروع شود. کارهای بزرگی در پیش است. کار برای تولید داخلی، اشتغال جوانان که جزو مسائل مهم ماست.

▪️از جمله کارهای مهم، کارهای فرهنگی است؛ ما خلل و فرج فرهنگی زیاد داریم؛ جاهایی که نفوذگاه دشمن است؛ این را هم مجموعه‌های مسئول دولتی، هم مجموعه‌های گسترده‌ی عظیم مردمی موظفند پیگیری کنند؛

▪️آتش به اختیار به معنای کار فرهنگی خودجوش و تمیز است. معنی‌اش این است که در تمام کشور، صاحبان اندیشه، فکر و همت، کار را خودشان پیش ببرند، منافذ فرهنگی را بشناسند و در مقابل، آتش به اختیار به معنای بی‌قانونی و طلبکار کردن مدعیان پوچ‌اندیش و مدیون کردن جریان انقلابی کشور نیست؛ نیروهای انقلابی بیش از همه باید مراقب نظم کشور، مراقب آرامش کشور، مراقب عدم سوء استفاده‌ی دشمنان از وضعیت کشور، مراقب حفظ قوانین باشند.

▪️راجع به مسائل عمومی دنیا باید بگویم مسائل بزرگی بر پیکر دنیای مسلمین وارد است. دنیای اسلام باید از مسائل یمن حمایت کند. مردمی که در این ماه برکت مورد حجوم قرار گرفتند. همینطور مردم بحرین و کشمیر. همانطور که ما نظرمان را مستقیم به معارضان بیان می کنیم، بزرگان اسلام هم باید همین رویه را در پیش بگیرند.