معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی: استفاده از ظرفیت مؤسسات داوری، ضروری است/احراز صلاحیت ۲۱ مؤسسه داوری در استان
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی: استفاده از ظرفیت مؤسسات داوری، ضروری است/احراز صلاحیت ۲۱ مؤسسه داوری در استان
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در جلسه «ارتقاء سطح عملکرد کمی و کیفی مؤسسات داوری»، استفاده از ظرفیت مؤسسات داوری را ضروری دانست.

عصر: معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در جلسه «ارتقاء سطح عملکرد کمی و کیفی مؤسسات داوری»، استفاده از ظرفیت مؤسسات داوری را ضروری دانست.

رضا مسعودی فر با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت داوری و علی الخصوص داوری سازمانی یکی از راهبردها و سیاستهای کلی قوه قضائیه است، گفت: در کلیه نظام های حقوقی و قضایی دنیا گرایش زیادی به سمت داوری سازمانی وجود دارد؛ داوری در نظام حقوقی ایران سابقه ای یکصد ساله دارد. امیدواریم همانند سایر نظامهای حقوقی در دنیا بتوانیم داوری سازمانی را نهادینه کنیم و اختلافات را به داوری ارجاع دهیم.

وی داوری را از مصادیق بارز قضازدایی عنوان و بر ترویج داوری سازمانی و تشویق مردم به رجوع به داوری در زمان اختلاف تأکید و اعلام کرد: قوه قضائیه متقاضی و حامی داوری های سازمانی است و دادگستری استان نیز از تشکیل و فعالیت مؤسسات داوری حمایت می کند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصلاح مبایعه نامه ها و اجاره نامه ها و درج شرط داوری در قراردادهای پیش فروش ساختمان در استان را از موارد زمینه سازی برای تحقق رویکرد استفاده از ظرفیت داوری عنوان و ابراز امیدواری کرد در آینده ای نزدیک قسمت قابل توجهی از پرونده های حقوقی به بخش داوری فرستاده شود.

مسعودی فر احراز صلاحیت ۲۱ مؤسسه داوری در استان را اعلام کرد و از ارجاع پرونده های حائز شرط داوری به این مؤسسات در آینده ای نزدیک خبر داد.

وی میزان هزینه های داوری را از دغدغه های ارجاع پرونده به داوری عنوان کرد و خواستار تعیین هزینه عادلانه داوری با تشکیل هیئت مدیره مؤسسات داوری شد.