خطیبان جمعه کشور: مذاکره کنندگان ایران به دنبال توافق خوب هستند
خطیبان جمعه کشور: مذاکره کنندگان ایران به دنبال توافق خوب هستند

عصر تبریز/ ایرنا:  خطیبان در آیین سیاسی عبادی نماز جمعه، با یادآوری فرمایش های رهبر معظم انقلاب در مورد مذاکرات هسته ای گفتند: مذاکره کنندگان ایرانی مورد تایید رهبری هستند و پیرو منویات معظم له برای رسیدن به توافق خوب تلاش می کنند. خطیبان جمعه کشور: مذاکره کنندگان ایران به دنبال توافق خوب هستند این […]

عصر تبریز/ ایرنا:  خطیبان در آیین سیاسی عبادی نماز جمعه، با یادآوری فرمایش های رهبر معظم انقلاب در مورد مذاکرات هسته ای گفتند: مذاکره کنندگان ایرانی مورد تایید رهبری هستند و پیرو منویات معظم له برای رسیدن به توافق خوب تلاش می کنند.

خطیبان جمعه کشور: مذاکره کنندگان ایران به دنبال توافق خوب هستند

این خطبا افزودند: مذاکره کنندگان هسته ای افرادی شجاع ، مدیر و مدبر هستند و از خطوط قرمز ترسیم شده عبور نخواهند کرد.

 

خلاصه خطبه های برخی از شهرها:

مشهد: امام جمعه مشهد گفت: از مقاومت مذاکره کنندگان هسته ای کشورمان بر سر اصول قدردانی می کنیم و این مقاومت آنهاست که باعث شده مذاکره تمام نشود.

آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: یک توافق خوب هسته ای یعنی فناوری هسته ای در پویایی به سمت پیشرفت ادامه داشته باشد، تحریمها یکجا لغو گردد و استقلال سیاسی و نظامی کشور در رهگذر نگاه بد دشمن ما قرار نگیرد و غیر از این هر چه باشد بد است و غیر از این مردم به هیچ چیز رضایت نمی دهند.

 

شیراز: آیت الله اسدالله ایمانی امام جمعه شیراز با اشاره به روند مذاکرات هسته ای بیان کرد: تمدید مذاکرات باید به گونه ای باشد که تمام خطوط قرمز رهبری مد نظر قرار گیرد.

 

اصفهان: حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه اگر دشمن ما را به مسالمت دعوت کرد لازم است طبق دستور قرآن ما هم با آنها گفت و گو کنیم، افزود: امیدواریم این گفتگوها با سرافرازی ملت ایران پایان یابد.

 

اراک: آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی امام جمعه اراک عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب به شایستگی خطوط قرمز مذاکرات هسته ای را ترسیم کردند و فرزندان غیرتمند در تیم مذاکره با آگاهی از دسیسه های شوم دشمن مقتدرانه از منافع کشور دفاع خواهند کرد.

 

بیرجند :  امام جمعه بیرجند گفت: ما تنها به یک نتیجه مذاکرات قانع هستیم و آن رسیدن به یک توافق خوب است و اگر نتیجه این مذاکرات بخواهد انقلاب اسلامی ما را زندانی کند با آن مخالف هستیم.

حجت الاسلام علی رضایی افزود: مذاکره ای که بخواهد عزت، استقلال و سربلندی ملت ما را به باد بدهد از نظر ما بی ارزش است.

 

تبریز: آیت الله محسن مجتهد شبستری امام جمعه تبریز گفت: تیم مذاکره کننده مورد اعتماد رهبری و ملت ایران هستند و بر حفظ خطوط قرمز تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب پافشاری می کنند.

 

یزد : آیت الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد با قدردانی از تیم مذاکر کننده هسته ای کشورمان گفت : باید با شناخت کامل دشمنان و اهداف آنها برای رسیدن به مطالبات بحق خود در این مذاکرات پافشاری کنیم.

 

زنجان:  امام جمعه زنجان گفت: در مدت ۲۰ ماه مذاکرات هسته ای دنیا متوجه شد که ایران اسلامی اهل منطق و شکست ناپذیر است .

آیت الله علی خاتمی افزود: مذاکره کنندگان کشورمان دلسوز نظام اند، چارچوب های آن را می دانند و معتقد به بقای نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

 

قزوین: حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین گفت: رهبر انقلاب ضمن تشویق و حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای، به طور مفصل از اقتصاد مقاومتی سخن می گویند تا به دشمن بفهمانند نظام جمهوری اسلامی ایران در صورت شکست مذاکرات نیز ترسی به دل راه نمی دهد و در برابر تهدید و توطئه دشمنان مانند گذشته ایستادگی می کند.

 

شهرکرد: حجت الاسلام محمد علی نکونام امام جمعه شهرکرد گفت: اگر این مذاکرات به نتیجه رسید،با رعایت تمام خطوط قرمزی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید فرموده اند، باز هم برای کشور خیر است.

 

رشت: امام جمعه رشت گفت: مذاکرات ایران با اعضای گروه ۱ + ۵ در حال انجام است و در عین حال، جایگاه علمی ایران اسلامی در حوزه فنآوری صلح آمیز هسته ای، حفظ شده و ارتقاء می یابد.

وی ادامه داد: مذاکرات هسته ای در وین در حال انجام است و ما همچنان از جایگاه علمی کشور محافظت می کنیم.

 

زاهدان: آیت الله عباسعلی سلیمانی امام جمعه زاهدان گفت: ملت ایران گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستند و تا زمانی که مذاکرات هسته ای در مسیر درست و منطقی جریان داشته باشد و حقوق ملی شان نادیده گرفته نشود، آن را حمایت می کنند.

 

اهواز: آیت الله سید محمد علی امام جمعه اهواز گفت: تیم مذاکره کننده فرزندان انقلاب و مورد تایید رهبری هستند و در راستای حل مشکلات طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، نرمش قهرمانانه و کنار آمدن برای تامین خواسته های به حق آنها لازم است به صورتی که از خطوط قرمز عبور نکنیم.

 

کرج: حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد مهدی حسینی همدانی امام جمعه کرج با تاکید براینکه مردم و مسوولان به دنبال توافق خوب هستند، گفت: ملت ایران اسلامی با توکل به خدا هرگز اجازه کشف اسرار نظامی خود و کمرنگ کردن اقتدار ملی را به هیچ کس نمی دهند.

 

سمنان: امام جمعه سمنان گفت: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب نقشه راه مذاکرات هسته ای ایران با قدرتهای دنیاست که باید مدنظر قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد شاهچراغی افزود: با نقشه راهی که رهبر انقلاب ترسیم فرمودند، ایران اسلامی در مذاکرات هسته ای به تمام حقوق هسته ای خود دست می یابد.

 

ایلام: حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی امام جمعه ایلام گفت: مواضع رییس جمهوری و تیم مذاکره کننده کشورمان در مقابل نقض توافق هسته ای قابل تقدیر و تشکر است.