بهره مندی صد درصدی مردم استان از نعمت گاز
بهره مندی صد درصدی مردم استان از نعمت گاز
تا پایان سال ۹۷، صد درصد مردم استان از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

 

اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح پروژه های شرکت گاز استان، گفت: با تکمیل گازرسانی در استان باید ارتقای کیفیت و خدمات مورد توجه قرار گیرد و در کنار آن گازرسانی به بخش تولید و کشاورزی باید انجام شود.

وی از خبرنگاران خواست تولیدکنندگان را برای وصل شدن به سیستم گازرسانی تشویق کنند، زیرا هرچه میزان مصرف گاز در صنعت بالا رود همانند مصرف برق نشان از صنعتی و تولیدی بودن استان می باشد.

جبارزاده با اشاره به نگه داری خط گاز در استان، اظهار کرد: در سه سال گذشته قطعی گاز در استان نداشتیم و این امر اتفاق نیفتاد مگر با بیداری و هوشیاری عزیزانی که در این بخش فعال هستند.

وی اضافه کرد: خدمات شرکت گاز با دیگر بخش های خدماتی فرق می کند و با هر علمکی که در خانه ای نصب می شود رفاه به خانواده ها هدیه داده می شود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات بسیار خوبی که در مجموعه صنعت نفت استان انجام شده، افزود: در هفته های گذشته قرار داد ۱٫۶ میلیارد یورویی توسط پالایشگاه تبریز با کره جنوبی به منظور ارتقای تکنولوژی و کیفیت فرآورده های پالایشگاه و قطع فراورده کم ارزش نفت کوره منعقد شد.

وی ادامه داد: اجرای پروژه خط اتیلن غرب که سالیان سال مورد بحث، ولی بعدا حذف شده بود و بنا نبود دیگر اجرا شود با پیگیری هایی که مدیریت استان و پتروشیمی تبریز انجام شد در سفر وزیر نفت به تبریز با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان به تصویب رسید.

جبارزاده اظهار کرد: با اجرای این خط شرکت پتروشیمی تبریز از حالت وابسته بودن به حمل و نقل خارج می شود و ظرفیت این شرکت نیز افزایش خواهد یافت و همچنین صنایع میان دستی پتروشیمی در استان توسط بخش خصوصی اجرا می شود.

وی گفت: ما این نوید را داده ایم که آذربایجان شرقی همانند استان های نفت خیز و استان هایی که منابع گاز دارند می تواند در صنایع پتروشیمی صاحب سهم از تولید ملی کشور باشد.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: به دنبال ایجاد شهرک صنعتی مخصوص صنایع میان دستی پتروشیمی در استان هستیم و نام گذاری آن انجام شده و در کیمیا شهر کیمیاگران بخش خصوصی ما فعال خواهند شد.

جبارزاده همچنین با قدردانی از خدمات ولی‌الله دینی، مدیرعامل سابق شرکت گاز استان که به سمت سرپرستی معاونت توسعه منابع شرکت ملی گاز ایران منصوب شده است، گفت: فرزندان آذربایجان در هر جا که باشند در خدمت مردم ایران خواهند بود و اطمینان دارم که آقای دینی در مسئولیت جدید موفق‌تر از گذشته خواهد بود.