پاک سازی تبریز از زوائد بصری و ساماندهی بافت‌های تاریخی
پاک سازی تبریز از زوائد بصری و ساماندهی بافت‌های تاریخی
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تبریز با بیان اینکه تبریز جزو ۷ شهر فرهنگی ایران است گفت: رویکرد ما در آستانه رویداد تبریز ۲۰۱۸ احیا و غبار زدایی بافتهای دارای هویت فرهنگی و تاریخی است.

به گزارش عصرتبریز، رضا خلیلی در نشست خبری با خبرنگاران گفت: هدف ما حذف زوائد بصری در کمترین زمان ممکن است، در حوزه تبلیغات شهری زیبایی بافت های  تاریخی شهر زیر انبوهی از تابلوهای تبلیغاتی مخفی و این امر موجب اغتشاش بصری در سطح شهر شده است.

وی با اشاره به اینکه گردشگران خارجی که به تبریز مسافرت می کنند برای دیدن بناها و ساختمان مدرن نمی آیند، چرا که خودشان بهتر از اینها را دارند! گفت: هدف ما احیای جداره های بافت های تاریخی شهرداری های مناطق ۴، ۸ و ۱۰ می باشد و در این راستا کمیسیون ماده ۵ تصویب شده است و برای حذف اغتشاشات و زوائد بصری، کف سازی و زیباسازی بافت های تاریخی شهر با اولویت مغازه های سنگی اقداماتی آغاز شده و انتظار می رود به زودی شاهد زیباسازی بافت تاریخی شهر باشیم.

خلیلی در ادامه گفت: در سال گذشته با کاهش  ۱۰ هزار متر مربع از فضای تبلیغاتی شهری توانستیم چهره شهر را از آشفتگی تبلیغات محیطی پاکسازی کنیم.

وی گفت: در موزه استاد شهریار و عمارت شهرداری اقدامات خوبی انجام گرفته، همچنین مرمت تکمیلی بخش اول خانه موزه علی مسیو به پایان رسیده و با آغاز فصل پاییز فاز دوم آن آغاز خواهد شد.

خلیلی بیان داشت: شورای شهر اهتمام ویژه ای برای تخلیه عمارت و احیای سایر بافت های تاریخی دارد، باید این اماکن را از بند کارهای اداری برهانیم و شرایط مطلوب را برای پذیرش گردشگران را فراهم سازیم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تبریز تصریح کرد: در فصل تابستان ۸۱۶ هزار نفر ساعت برنامه تبریزگردی و به ۱۳هزار نفرساعت در قالب برنامه از من بپرس خدمات ارائه شده است.

وی گفت: با وجود همه این اقدامات که درآمدهای سازمان زیباسازی را کاهش میدهد اما ما فقط به فکر درآمد به هر قیمتی نیستیم و زیبایی شهر و حفظ آرامش شهروندان نیز در اولویت برنامه های زیباسازی قرار دارد.

خلیلی گفت: بعضا می گویند ۲۰۱۸ را از دست داده ایم، اینها فرافکنی است، در مورد سمپوزیوم آثار سنگی نیز برخی رسانه ها فرافکنی می کنند و از حیف و میل شدن ببت المال صحبت می کنند که اینطور نیست، مشاور این طرح مسوول مرمت آثار سنگی تخت جمشید است! این گونه کارها فرافکنی دور از انصاف و تقوا است.

وی همچنین از ساخت و نصب المان شهید جنگجو که نماد مقاومت و ایثار می باشد خبر داد.

خلیلی در پایان از آغاز طرح ضربتی با دستور سرپرست شهرداری خبر داد و گفت: از رسانه ها می خواهیم تا مردم را در این خصوص اغنا کنند، شهرداری بار عافیت طلبی سایر سازمان ها را به دوش می کشد.