استاندار:یکی از علل عقب ماندگی صنعتی استان نبود واحد تحقیق و توسعه در کنار واحدهای صنعتی است
استاندار:یکی از علل عقب ماندگی صنعتی استان نبود واحد تحقیق و توسعه در کنار واحدهای صنعتی است

عصر تبریز/ایرنا:استاندار آذربایجان شرقی گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار در استان نیازمند همکاری دانشگاهیان به خصوص اعضای هیات علمی دانشگاه ها هستیم. اسماعیل جبارزاده روز شنبه در مراسم تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: در طول سال گذشته با همت تمامی مسوولان و صاحب نظران در بخش […]

عصر تبریز/ایرنا:استاندار آذربایجان شرقی گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار در استان نیازمند همکاری دانشگاهیان به خصوص اعضای هیات علمی دانشگاه ها هستیم.

اسماعیل جبارزاده روز شنبه در مراسم تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: در طول سال گذشته با همت تمامی مسوولان و صاحب نظران در بخش اقتصادی سندی بنام سند تدبیر و توسعه استان تهیه شد که برای بهتر پیاده شدن این سند نیازمند همکاری تمامی اعضای هیات علمی دانشگاه ها هستیم.

وی با اشاره به تصویب ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری در استان، ادامه داد: برای تحقق این مهم نیازمند همکاری و تعامل بیش از پیش اعضای هیات علمی دانشگاه ها و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی هستیم.

جبارزاده همچنین یکی از علل عقب ماندگی صنعتی استان را نبود واحد تحقیق و توسعه در کنار واحدهای صنعتی عنوان کرد و گفت: با کمک اعضای هیات علمی دانشگاه ها خواهیم توانست به کمک صنعت استان رفته و با ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه در تمامی صنایع شاهد دمیده شدن جان تازه ایی به کالبد صنعت آن باشیم.

وی افزود: سه هزار و ۷۰۰ عضو هیات علمی دانشگاهی در استان وجود دارد که توان علمی بسیار بزرگی است و می توان با بهره مندی از توان آنان مشکلات و معضلات استان را در قالب پایان نامه های دانشجویی مورد تحلیل و بررسی قرار داد و استانداری خریدار این تحقیقات علمی می باشد.