BRT و متروی تبریز، اول مهر برای دانش آموزان و دانشجویان رایگان است
BRT و متروی تبریز، اول مهر برای دانش آموزان و دانشجویان رایگان است
مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری تبریز و حومه از رایگان بودن مترو برای شهروندان در روز اول مهرماه خبر داد.

یعقوب وحید کیا مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری تبریز و حومه ،ا فزود : این طرح به منظور رفاه حال همشهریان و همراهی برای کاهش ترافیک ناشی از بازگشایی مدارس و دانشگاهها اجرا می شود.

 

وی گفت : همه ایستگاه های مترو به غیر از ایستگاه میدان قطب ،‌ در محدوده یاد شده فعال خواهند بود و دانش آموزان ، دانشجویان و خانواده های آنان می توانند از ساعت ۷ صبح تا ۱۷ بعد از ظهر از خدمات شرکت بهره برداری قطارشهری تبریز بهرمند شوند.

 

وحیدکیا درباره تمهیدات اتخاذ شده برای فرهنگ سازی در مترو خاطرنشان ساخت : از روز اول مهر کتابچه ” آموزش های فرهنگ مترو ” در ایستگاه های فعال قطارشهری به صورت رایگان توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد : تا پایان مهر با الحاق تونل شمالی فاز ۲ خط یک ،‌ شمار قطارهای فعال در مسیر خط یک نیز افزایش یافته و با رفع نواقص و نیز توسعه بیش از پیش خدمات رسانی مترو در روزهای آتی مدت زمان انتظار مسافران در ایستگاه های مترو به نصف کاهش می یابد.

همچنین مدیرعامل اتوبوسرانی شهر تبریز اعلام کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید شرکت واحد اتوبوسرانی نسبت به ارائه خدمات ویژه به دانش آموزان ، دانشجویان اقدام خواهد نمود.

فرخ جلالی با بیان اینکه مهم‌ترین کار ما در شرکت واحداتوبوسرانی جابه‌جایی مسافران با بهترین شرایط است، اظهار داشت: برای این کار از تمام ظرفیت‌ ناوگان برای جابجایی مسافرین استفاده خواهیم نمود.

جلالی از ارائه خدمات رایگان ناوگان شرکت واحد اتوبوسرانی در مسیر تندرو برای دانش آموزان و دانشجویان در اول مهر خبر داد و افزود: خدمات رایگان در اول مهر در راستای تکریم دانشجویان و دانش آموزان و معلمان به منظور ترویج و نهادینه سازی فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی و به تبع آن کاهش بار ترافیکی، آلودگی هوا و جلوگیری از اتلاف وقت درسفر های درونشهری با توجه به افزایش بار ترافیکی شهر در ایام بازگشایی مدارس، اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در ادامه خاطر نشان کرد: علاوه بر رسیدگی به نظافت اتوبوسها، سایه بانها و رفع نواقص فنی و سایر اقدامات لازم، شرکت واحد اتوبوسرانی با رویکرد فرهنگی بانصب بنر بر روی اتوبوسها و سایبانهای مسیر تندرو و پایانه های اتوبوسرانی ،آغازسال تحصیلی جدید، هفته دفاع مقدس و تقارن آن با دهه اول محرم را گرامی داشته است.