استقبال تجار ترک از محصولات داخلی در بازار تبریز
استقبال تجار ترک از محصولات داخلی در بازار تبریز

عصر تبریز: تجار خرده پای ترکیه روزانه دهها کامیونت و ون را برای خرید تولیدات ایرانی به بازار تبریز روانه این تجار خرده پا مایحتاج عمومی مناطق مرزی ترکیه را از مجموعه بزرگ بازار تبریز به طور عمده خریداری می کنند و با کامیونت و ون به این کشور منتقل می کنند. گزارشهای دریافتی حاکیست […]

عصر تبریز: تجار خرده پای ترکیه روزانه دهها کامیونت و ون را برای خرید تولیدات ایرانی به بازار تبریز روانه

این تجار خرده پا مایحتاج عمومی مناطق مرزی ترکیه را از مجموعه بزرگ بازار تبریز به طور عمده خریداری می کنند و با کامیونت و ون به این کشور منتقل می کنند.

گزارشهای دریافتی حاکیست ۱۰۰ درصد کالاهای خریداری شده از سوی ترک تبار را اجناس و کالاهای تولید داخلی بویژه تولیدات بومی آذربایجان شرقی تشکیل می دهد .

عبدالحسینی باحجب محمدی رئیس اتحادیه عمده فروشان مواد غذایی شهرستان تبریز گفت : روزانه دهها تن کالا شامل شیرینی ، شکلات ، قند ، حبوبات ، رب گوجه ، آبلیمو و سایر مایحتاج عمومی از بازار تبریز به شهرها و روستاهای مرزی کشور ترکیه ارسال می شود و استقبال ترک ها از محصولات مواد غذایی ، خشکبار و خواربار ایران روز به روز گسترش می یابد .

وی گفت:این داد و ستدهای مرزی به نفع اقتصاد مقاومتی بوده و در واقع حمایت از تولید داخلی است.

وی افزود : روزانه دهها تاجر و بازرگان ترک در بازارهای تبریز بدنبال خرید کالاهای ایرانی هستند و شرکت آنها در نمازهای جماعت مساجد تاریخی مجموعه بازار تبریز نیز به عنوان بزرگترین بازار سرپوشیده جهان در وحدت و همدلی مسلمانان دیدنی است. فعالان اقتصادی تبریز معافیت گمرکی، همجواری و سهولت انتقال کالا، ارزان بودن سوخت خودرو در ایران / قیمت و کیفیت مناسب کالاهای ایرانی و آسان بودن تبدیل لیره ترک به ریال ایران و قبول آن از سوی فروشندگان را از جمله علل استقبال بازرگانان ترکیه برای خرید از بازار تبریز بیان می کنند.

محمد عطارموزع عمده کالا و حبوبات در بازار تبریز هم گفت : هم اکنون فروش کالا به تجار ترک با لیره ترک صورت می گیرد و اکثر تجار و بازرگانان تبریز از لیره ترک که هر لیره هم اکنون حدود ۱۳ هزار ریال است داد و ستد می کنند .

وی گفت :حدود ۲۰ درصد محصولات و مواد غذایی عرضه شده به تجار ترک را محصولات صنایع غذایی آذربایجان شرقی تشکیل می دهند .

به گفته این موزع: ورود روزانه تجار ترک به بازار تبریز و خرید عمده کالا و محصولات داخلی موجب رونق گرفتن داد و ستد در این بازار شده است .