شناسایی و دستگیری باند فعال تهیه و توزیع مواد مخدر در تبریز با کشف بیش از ۸۴ کیلوگرم تریاک
شناسایی و دستگیری باند فعال تهیه و توزیع مواد مخدر در تبریز با کشف بیش از ۸۴ کیلوگرم تریاک
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی از کشف بیش از 84 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک و انهدام باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در تبریز خبر داد.

دهقانی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در یک عملیات منسجم و هماهنگ، موفق شدند یک باند فعال تهیه و توزیع مواد مخدر در استان را شناسایی و دستگیر کنند.

وی ادامه داد: ماموران با شناسایی سه نفر از قاچاقچیان سابقه دار و تحت تعقیب مواد مخدر که با هفت نفر از اعضای خانواده خود و در پوشش مسافرت های خانوادگی با شگرد های خاص اقدام به انتقال و توزیع مواد مخدر از استان های جنوبی کشور به این استان می کردند را شناسایی کردند.

دهقانی اظهارکرد: با انجام اقدامات فنی و تخصصی مشخص شد باند مورد نظر به صورت خانوادگی با تهیه مقادیری قابل توجه مواد مخدر از استان های جنوب کشور با خودروی های سواری قصد انتقال مواد مخدر را به استان آذربایجان شرقی دارند.

وی افزود: در یکی از محورهای مواصلاتی استان خودروهای این افراد شناسایی و در یک عملیات منسجم متوقف و در بازرسی از خودروهای توقیفی ۷۸ کیلو و ۲۲۵ گرم تریاک کشف و در بازرسی از منزل سرکرده این باند مقدار ۶ کیلوگرم تریاک دیگر کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه تعداد ۱۰ متهم دستگیر شده در این عملیات جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند، گفت: از تمام شهروندان تقاضا داریم هرگونه موارد مشکوک در زمینه مواد مخدر را به پلیس ۱۱۰ و یا با شماره تلفن ۲۱۸۴۲۱۴ به پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گزارش دهند.

با توجه به اقدامات انجام شده توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، آذربایجان شرقی استانی بدون معتاد متجاهر در کشور شناخته شده است.