۴٫۳ میلیون دلار جایزه برای دستگیری هکرها
۴٫۳ میلیون دلار جایزه برای دستگیری هکرها

عصر تبریز: سازمان FBI اخیرا لیست خطرناک‌ترین مجرمان اینترنتی را اعلام کرده و تا ۴٫۳ میلیون دلار، جایزه برای تحویل آن‌ها گذاشته است. این سازمان هم‌چنین علاقه‌ی زیادی به یک هکر روسی به اسم Evgeny Mikhailovich Bogachev نشان داده است. سازمان FBI گفته است که حاضر است برای دستگیری و تحویل Bogachev، ۳ میلیون دلار […]

عصر تبریز: سازمان FBI اخیرا لیست خطرناک‌ترین مجرمان اینترنتی را اعلام کرده و تا ۴٫۳ میلیون دلار، جایزه برای تحویل آن‌ها گذاشته است. این سازمان هم‌چنین علاقه‌ی زیادی به یک هکر روسی به اسم Evgeny Mikhailovich Bogachev نشان داده است.
سازمان FBI گفته است که حاضر است برای دستگیری و تحویل Bogachev، ۳ میلیون دلار جایزه بپردازد. این هکر، مسئول نوشتن روبات Gameover Zeus است. این روبات، کامپیوترهای ویندوزی را هدف می‌گیرد و اطلاعات و رمز حساب‌های بانکی افراد را می‌دزدد.

بر اساس گزارشات، این روبات تا به امروز توانسته است بیش از ۱۰۰ میلیون کامپیوتر را آلوده کند و موفق به دزدی ۱۰۰ میلیون دلاری شود. خیلی از کامپیوترهای آلوده شده، کامپیوترهای شرکت‌های کوچک بوده‌اند.
یک هکر رومانیایی هم به اسم Nicolae Popescu در لیست سازمان FBI وجود دارد. این سازمان، جایزه‌ای یک میلیون دلاری برای او در نظر گرفته است.
این هکر، به جرم‌های جعل اطلاعات و هم‌چنین پاسپورت تحت تعقیب است.
سازمان FBI برای تعداد زیادی از هکرهای دیگر هم جوایزی بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دلار در نظر گرفته است.