نظر سنجی هسته ای از ایرانی ها و امریکایی ها
نظر سنجی هسته ای از ایرانی ها و امریکایی ها

عصر تبریز: نتایج یک نظرسنجی جدید از مردم ایران نشان می‌دهد در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته‌ای ، ایرانی ها گروه ۱+۵ را مسئول آن می‌دانند نه مذاکره‌کنندگان کشورشان را. به گزارش « ایسنا»، به نوشته روزنامه «هافینگتن پست»،‌ دانشگاه «مریلند» امریکا با همکاری دانشگاه تهران بتازگی یک نظرسنجی را در میان مردم ایران […]

عصر تبریز: نتایج یک نظرسنجی جدید از مردم ایران نشان می‌دهد در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته‌ای ، ایرانی ها گروه ۱+۵ را مسئول آن می‌دانند نه مذاکره‌کنندگان کشورشان را.

به گزارش « ایسنا»، به نوشته روزنامه «هافینگتن پست»،‌ دانشگاه «مریلند» امریکا با همکاری دانشگاه تهران بتازگی یک نظرسنجی را در میان مردم ایران انجام داده است که نتایج آن نشان می‌دهد ایرانی ها قویاً از حصول یک توافق هسته‌ای با قدرت های جهانی حمایت می‌کنند.

بر اساس این نظرسنجی که در مدت زمان بین ۱۲ تا ۲۸ ماه مه انجام شده است، ۵۷ درصد از مردم ایران از توافق هسته‌ای با گروه ۱+۵ حمایت می‌کنند. این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که اغلب مردم ایران امیدوارند لغو تحریم ها منجر به افزایش سرمایه گذاری و ارتقای زندگی مردم شود. علاوه بر این ۵۱ درصد از ایرانی ها به شرطی توافق را خواهند پذیرفت که لغو همزمان تمام تحریم‌ها علیه تهران را در پی داشته باشد. به نوشته «هافینگتن پست»، مطالعات اخیر دانشگاه «مریلند» و مؤسسه طرح مشاوره عمومی نشان می‌دهد که ۶۱ درصد از امریکایی‌ها نیز از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کنند و تنها ۳۶ درصد از مردم این کشور خواهان توقف مذاکرات کنونی و افزایش تحریم ها برای پایان دادن به غنی سازی اورانیوم در ایران هستند. بر اساس این نظرسنجی اکثریت مردم ایران معتقدند لغو فوری و همزمان تحریم های ظالمانه علیه ایران باید به عنوان اساسی ترین شرط هر توافقی مورد تاکید قرار گیرد و مذاکره کنندگان ایرانی نباید هیچ توافقی را که شامل لغو کلیه تحریم ها شامل تحریم های سازمان ملل، اتحادیه اروپایی و تمام یا اکثر تحریم های اصلی امریکا نشود، بپذیرند.