شورای امنیت فردا در خصوص قدس تشکیل جلسه می دهد
شورای امنیت فردا در خصوص قدس تشکیل جلسه می دهد
نشست شورای امنیت به درخواست ۸ عضو این شورا؛ فرانسه، بولیوی، مصر، ایتالیا، سنگال، سوئد، انگلستان و اروگوئه برگزار خواهد شد.

به گزارش رسانه های آمریکایی، دیپلمات های سازمان ملل اعلام کردند که شورای امنیت این سازمان فردا برای بررسی تصمیم اعلام شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل(رژیم صهیونیستی) از سوی رئیس جمهور آمریکا، تشکیل جلسه می دهد.

بر اساس این گزارش٬ نشست شورای امنیت به درخواست ۸ عضو این شورا؛ فرانسه، بولیوی، مصر، ایتالیا، سنگال، سوئد، انگلستان و اروگوئه برگزار خواهد شد.

نیکی هیلی، نماینده دائمی ایالات متحده در سازمان ملل متحد نیز با انتشار بیانیه ای از تصمیم ترامپ حمایت کرده و گفت: امروز ترامپ یک گام جسورانه و تاریخی برای یک تصمیم به تاخیر افتاده برداشت.

گفتنی است دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شب گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی، علی‌رغم قطعنامه شماره ۴۷۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال ۱۹۸۰  که اقدام اسرائیل (رژیم صهیونیستی) برای الحاق قدس شرقی و اعلام آن به عنوان پایتخت اسرائیل را غیر قانونی دانست، گفت: “زمان شناختن رسمی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل فرا رسیده است”. ترامپ همچنین دستور داد تا آمادگی های لازم برای انتقال سفارت خانه ایالات متحده آمریکا به قدس صورت گیرد.

لازم به ذکر است که اسرائیل در سال ۱۹۶۷ قدس را اشغال و آن را به عنوان «پایتخت ابدی اسرائیل» اعلام کرد، اما جامعه بین المللی این تصمیم را به رسمیت نمی شناسد. فلسطینیان قدس را پایتخت کشورشان می دانند.