پروژه زیست محیطی کانال ستارخان بزودی به بهره برداری می رسد
پروژه زیست محیطی کانال ستارخان بزودی به بهره برداری می رسد
شهردار منطقه چهار تبریز از پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه کانال ستارخان خبر داد و گفت: این پروژه به زودی تکمیل و به بهره برداری می رسد.

به گزارش عصر تبریز و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه چهار تبریز،  امجدی با بیان این خبر افزود: پروژه کانال هدایت آب های سطحی ستارخان که با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال طی یک اقدام ضربتی از یک ماه پیش آغاز گردیده است، مراحل پایانی خود را طی می کند.
وی با اشاره به کارکرد زیست محیطی این پروژه، تصریح کرد: ناقص بودن محل اتصال شبکه پایین دست و بالادست فاضلاب در بلوار ستارخان باعث بروز مشکلاتی بویژه در حین بارندگی ها می شد که این موضوع با تکمیل شبکه مرتفع می شود.
شهردار منطقه ۴ طول خط پروژه را یک کیلومتر عنوان کرد و افزود: از ابتدای آغاز عملیات اجرایی پروژه با اتخاذ تدابیر لازم از ایجاد ترافیک جلوگیری شد.
امجدی با تاکید بر اینکه هدایت فاضلاب های غیر مجاز و جلوگیری از بروز تهدید برای بهداشت شهری، رفع بوی نامطبوع و منظر زشت در حین تجمع فاضلاب شهری از منطقه ستارخان از اهداف اجرای پروژه فوق می باشد افزود: آثار مثبت دیگر این پروژه بسترسازی برای شبکه فاضلاب شهری بوده است.