شدت آلودگی هوای تبریز از حالت اضطرار هم فراتر رفت/  مدارس تبریز در کلیه مقاطع تحصیلی فردا هم تعطیل است
شدت آلودگی هوای تبریز از حالت اضطرار هم فراتر رفت/  مدارس تبریز در کلیه مقاطع تحصیلی فردا هم تعطیل است
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه به دلیل پدیده وارونگی شدت آلودگی هوای تبریز از حالت اضطرار نیز فراتر رفته است از تعطیلی مدارس تبریز در کلیه مقاطع تحصیلی روز یکشنبه 26 آذرماه خبر داد.

دکتر رحیم شهرتی فر امشب در گفت‌وگو با خبرنگاران در تبریز، اظهار کرد: متاسفانه چند روز است پدیده وارونگی هوا رخ داده و شاخص‌های آلودگی هوا از حد اضطرار هم گذشته و همانطور که امروز کلیه مقاطع تحصیلی مدارس تعطیلی بود، فردا هم مدارس در تمامی مقاطع تعطیل هستند.
وی افزود: مدارس در سردرود، باسمنج و روستاهای اطراف تبریز هم تعطیل خواهد بود اما در خسروشاه که میزان آلودگی هوا شدید نیست مدارس تعطیل نمی‌شود.
وی افزود: البته با تعطیلی مدارس مشکل حل نمی‌شود و از مردم تقاضا داریم تا آنجایی که می‌توانند از اتومبیل شخصی استفاده نکرده و از وسائل نقلیه عمومی استفاده کنند.
شهرتی‌فر در عین حال خاطرنشان ساخت: طبق پیش بینی هواشناسی این وضعیت در محدوده کلانشهر تبریز تا روز سه شنبه ادامه دارد و به مردم عزیز توصیه می‌کنیم در طی این چند روز افراد دارای خودروهای پلاک زوج در روزهای زوج و افراد دارای خودروهای پلاک فرد در روزهای فرد از خودروهای خود استفاده کنند تا درصد تردد خودروها و در نتیجه میزان آلودگی هوا کاهش یابد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی در عین حال خاطرنشان ساخت: روز یکشنبه در محدوده LEZ خودروهای دارای پلاک زوج و روز دوشنبه خودروهای دارای پلاک زوج تردد می‌کنند که امیدواریم مردم همراهی‌های لازم را به عمل آورند.
این مسوول گفت: دستگاه‌های ناظر مثل سازمان صنعت، معدن و تجارت موظف هستند تا روز سه شنبه نسبت به تعطیلی تمام معادن شن و ماسه و توقف عملیات خاکبرداری در پروژه‌های شهرداری که موجب تشدید آلودگی هوا می‌شود اقدام کنند.
وی ابراز داشت: طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی وضعیت هوای تبریز از روز چهارشنبه بهبود خواهد یافت و روزهای پنج‌شنبه و جمعه شاهد ورود سامانه بارشی به استان خواهیم بود.