کشف و معدوم سازی ۴۱۶ تن مواد و فرورده های خام دامی در آذربایجان شرقی
کشف و معدوم سازی ۴۱۶ تن مواد و فرورده های خام دامی در آذربایجان شرقی

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با بیان اینکه بحث تغذیه یکی از مهمترین عوامل سلامت است، گفت: عرضه ماهی‌های فراسودمند از مزرعه تا میز غذا یک زنجیره بسیار عالی را تشکیل می‌دهند.

بهداد، شامگاه دیروز در مراسمی که با عنوان «ضیافت از مزرعه تا میز غذا» که به‌مناسبت افتتاح محصولات فراسودمند رستوران تانسو برگزار شد، تشریح کرد: اداره کل دامپزشکی استان باتوجه به ماهیت وظایف خویش که نظارت بر بهداشت عمومی جامعه یکی از آن‌هاست اقدامات مهمی را در سال‌های اخیر انجام داده است.
وی در ادامه خبر داد: فقط در سال ۹۴، ۳۱۸ تن مواد و فراورده‌های غذایی آلوده در استان توسط اداره کل دامپزشکی کشف و ضبط و منهدم شده‌اند که متاسفانه این رقم در ۱۰ماهه ۹۶، به ۴۱۶ تن افزایش پیده کرده است اما خوشبختانه اداره دامپزشکی از ورود چنین غذاهایی به سفره شهروندان ممانعت کرده است.
بهداد در بخش دیگری از سخنان خود آماری تاسف‌بار از عرضه کباب‌های سنتی در رستوران‌های استان خبر داد:بر اساس یک آزمایش که انجام شده بود ۵۰درصد از کباب‌هایی که در رستوران‌ها عرضه می‌شوند، حاوی گوشت قرمز نیستند و اغلب از سنگدانه‌ حیوانات و گوشت برخی حیوانات دیگر به عمل می‌آیند.
وی با تاکید بر اینکه مردم باید همواره از مراکز مجاز نسبت به تهیه غذا اقدام کنند، افزود: ماهی‌های فراسودمند که عرضه آن‌ها آغاز می‌شود، دارای خاصیت‌های فراوان همچون پیشگیری از سرطان و تنظیم فشار خون هستند و از مزرعه تا میز غذا یک زنجیره بسیار عالی را تشکیل می‌دهند.