مسوولان برای حل مشکلات اقشار آسیب‌پذیر اقدام عملی انجام دهند/ جمع‌آوری صندوق‌های کمیته امداد و مستمندان به بهانه تبریز ۲۰۱۸ غلط بود
مسوولان برای حل مشکلات اقشار آسیب‌پذیر اقدام عملی انجام دهند/ جمع‌آوری صندوق‌های کمیته امداد و مستمندان به بهانه تبریز ۲۰۱۸ غلط بود

امام جمعه تبریز خواستار رسیدگی به مشکلات قشر‌ آسیب‌پذیر جامعه شد و گفت: ما باید از صندوق‌های کمیته امداد و مستمندان حمایت کنیم نه اینکه آنها را به بهانه تبریز ۲۰۱۸ جمع کنیم، کار غلطی بود که باید تصحیح شود.

به گزارش عصر تبریز و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های عبادی- سیاسی نماز جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به دیدار مردم استان آذربایجان‌شرقی با رهبر معظم انقلاب در ۲۹ بهمن ماه امسال اظهار کرد: این دیدار به قدری باشکوه بود که به مناسبت روز تاریخی ۲۹ بهمن تجدید بیعت صورت گرفت و طعم شیرین این دیدار برای همه ماندگار خواهد بود.

وی با بیان اینکه در این دیدار رهبر معظم انقلاب فرمودند، آذربایجان همیشه برجسته بوده و تحرکات همچنین راه و روش آنها همیشه منجر به ایجاد ابتکار و راه‌های نو و حوادث شگفت‌انگیز شده است، گفت: این بیانات رهبری باعث افتخار آذربایجان است.

امام جمعه تبریز با اشاره به دیدار مردم آذربایجان با رهبر معظم انقلاب که ایشان به مطالب ارزشمند اشاره کردند، افزود: تداوم انقلاب اسلامی از جمله بیانات ایشان بود که فرمودند در هیچ جا مشاهده نشده که بعد از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب، حرکت عظیم مردمی در سالروز پیروزی چنین زیبا به تصویر کشده شود، این شبه معجزه است و باید قدردان باشیم.

وی با تاکید به اینکه رهبر فرزانه انقلاب در بخش دیگر بیانات خود فرمودند، در جامعه مشکلاتی وجود دارد و انتقادهایی به مسوولان وارد است، افزود:رهبری تاکید کردند افرادی که از مسوولان انتقاد می‌کنند نباید به معنای این باشد که از اصل نظام حمایت نمی‌کنند زیرا انقلاب اسلامی باعث عزت مردم ایران شد و مردم‌سالاری دینی و پیشرفت کشور رقم خورد و حذف نفوذ دشمنان را پدید آورد ضمن آنکه انقلاب باعث شد دستاوردهای بزرگی را داشته باشیم که دشمن نیز نمی‌تواند آنها را منکر شود.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: خود آمریکایی‌هایی که با نظام و ملت ایران دشمن هستند نیز نمی‌توانند منکر این عزت و دستاوردها باشند.

وی اذعان داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند، کارهای زیادی در کشور انجام شده ولی در بحث برقراری عدالت مشکلاتی وجود دارد، از این رو ما نیز خواهان آن هستم که باید تمام مسوولان و دست‌اندرکاران تلاش کنند تا دغدغه رهبری در ایجاد عدالت اجتماعی برطرف شود.

آل‌هاشم خاطرنشان کرد:رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری سخنان خود با مردم آذربایجان، بازگشت ارتجاع،اشرافی‌گری و دل سپردن به رفاه را خطرناک دانستند که  مسائلی قابل تامل است زیرا طبق فرموده ایشان  اگر مسیر خود را به سمت رفاه و تجمل سوق دهیم یک اشتباه بزرگ کرده‌ایم چرا که انقلاب اسلامی ایران را طبقه مستضعف ایجاد کردند و باید حامی آنها بود و ساده‌زیستی را رواج داد.

وی با بیان اینکه در آستانه  سال نو هستیم ولی دستگاه‌های ذی‌ربط دستفروش‌ها را تحت فشار قرار داده‌اند، گفت: آقایان محترم، به این دستفروش‌ها کمک کنید، جمع‌آوری آنها به دلیل وجود مشکلات اقتصادی در جامعه، راه چاره نیست بلکه باید مکانی به آنها اختصاص داد و به فکر این طبقه آسیب‌پذیر بود.

خطیب جمعه تبریز ادامه داد: ما باید از صندوق‌های کمیته امداد و مستمندان حمایت کنیم نه اینکه آنها را به بهانه تبریز ۲۰۱۸ جمع کرد،می‌توان با یک هم‌اندیشی از این صندوق‌ حمایت کرد و با جایگزین کردن صندوق‌های شکیل برای رویداد ۲۰۱۸ دست به کار شد، به هر حال کار درستی نبود که باید اصلاح شود.

وی در ادامه یکی دیگر از تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب را توجه به آینده روشن جوانان دانست و گفت: باید برای جوانان ارزش قائل شده و بستر لازم را برای شکوفایی آنها فراهم ساخت.

وی افزود: جوانان در خصوص نمایشگاه فاطمیون تبریز خیلی خوب عمل کردند که باعث خشنودی بود که که جوانان دست به چنین کار فرهنگی بزرگی زدند، در حال حاضر نیز جمعیت قابل توجهی از نمازگزاران جمعه، جوانان هستند که از این بایت شاکر خداوند هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان متذکر شد: مقام معظم رهبری همیشه در خصوص توجه به جوانان توصیه‌های اکید داشتند چرا که آینده‌سازان مرز و بوم ایران اسلامی همین جوانان هستند

وی تصریح کرد: البته بنده مطالبات استان و مردم را در عرصه‌های گوناگون به صورت مکتوب تقدیم رهبر معظم انقلاب کردم.

آل‌هاشم در بخش دیگر سخنان خود به برگزاری کنفرانس مونیخ که اخیرا تشکیل شده، اشاره کرد و گفت: در این کنفرانس وزیر امور خارجه کشور نیز حضور داشتند و به خوبی جواب برخی را دادند.

وی تصریح کرد: در این کنفرانس نخست وزیر رژیم  صهیونیستی با اجرای یک “شو” تکه آهنی را نشان داد و مدعی شد این قطعه‌ای از پهباد ایرانی است در حالیکه این اقدام‌ها برای ایران‌هراسی است و روشی منسوخ است و همه می‌دانیم دیگر حنای آنها رنگی ندارد.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه محور مقاومت امروزه وارد مرحله بازدارندگی شده است، تصریح کرد: این نشان بازدارندگی را می‌توان در سرنگونی هواپیمای صهیونیستی توسط ارتش سوریه مشاهده کرد.

وی متذکر شد:ان‌شاءالله رژیم صهیونیستی تا مدت زمانی که مقام معظم رهبری مشخص کرده‌اند، از بین خواهد رفت و از روی زمین محو می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه صحبت‌هایش  با اشاره به اغتشاش اخیر در تهران در شب شهادت حضرت فاطمه(س) بیان کرد: اخیرا عده‌ای از افراد منتسب به گروه خاص به اموال عمومی و مردمی صدمه وارد کرده و ۵ تن را به شهادت رساندند.

آل‌هاشم ادامه داد: مسوولان قضایی و امنیتی باید برخورد شدید با این افراد داشته باشند که امنیت کشور را به مخاطره انداخته و آب به آسیاب دشمن ریختند.

وی با تشکر از سردار اشتری بیان کرد: مردم آذربایجان قدردان تلاش نیروی انتظامی در تمام عرصه‌های کشور هستند که همیشه جان خود را در معرض خطر قرار می‌دهند تا امنیت مردم برقرار شود.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به مناسبت‌های هفته ابراز کرد: ۱۴ اسفند ماه روز درختکاری است و یک روز بسیار مهم است و مردم باید به این سنت حسنه توجه کنند.