نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب درباره دریاچه ارومیه
نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب درباره دریاچه ارومیه

به گزارش عصر تبریز، انجمن سبز اندیشان تبریز در نامه‌ای خطاب به مقام معظم رهبری خواستار توجه ویژه به وضعیت دریاچه ارومیه شده اند. متن این نامه به شرح زیر است:     بسمه تعالی   حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ حضرت آیت اله العظمی سید علی خامنه ای ( مُدَّ ظله العالی)   سلام […]

photo_1437051115715

به گزارش عصر تبریز، انجمن سبز اندیشان تبریز در نامه‌ای خطاب به مقام معظم رهبری خواستار توجه ویژه به وضعیت دریاچه ارومیه شده اند. متن این نامه به شرح زیر است:

 

 

بسمه تعالی

 

حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی؛

حضرت آیت اله العظمی سید علی خامنه ای ( مُدَّ ظله العالی)

 

سلام علیکم ؛

از دیار آذربایجان که بحق همواره مورد عنایت حضرتعالی بوده است، از محضرتان طلب رخصت کرده و درمان دردی عظیم را طلب میکنیم؛

اکنون بار دیگر در بزنگاهی سخت قرار داریم که جز به لطف الهی و عزم ملی قابل حل نیست و صد البته که أوامر قاطعانه رهبری در این بزنگاه فصل الخطاب خواهد بود.

مستحضرید که دریاچه ارومیه در بدترین شرایط حیات خود به سر می برد، وجود ریزگردهای نمک در هوای شهرها و روستاها، خشک شدن مزارع و باغات، شور شدن آب و خاک منطقه و بدتر از همه در معرض تهدید بودن معیشت مردم محلی که با شایبه کوچ میلیونی و کویرزایی در منطقه همراه است، ما را بر آن داشت تا با توکل بر عنایات حضرت حق، رهبر عزیز را به استمداد طلبیم تا با درایت و دلسوزی همیشگیشان، به دولتمردان، مدیران و مسئولان ملی و منطقه ای و استانی بیش از پیش اهمیت حل این بحران را تاکید و با أوامر مدبرانه خود ،از بروز فاجعه زیست محیطی و انسانی پیشگیری فرمایند.

هرچند دولتمردان برنامه هایی را بر احیا و نجات این دریاچه مصوب نموده اند ولیک سرعت و جدیت لازم در اجرای برنامه ها با سرعت خشک شدن آن برابری نمی کند، این در حالیست که روز به روز و لحظه به لحظه باقیمانده دریاچه نیز خشک میشود. آنچه دلها را نگران می نماید، تنها خشک شدن دریاچه نیست، که میلیونها انسان سلامتی و زندگیشان در معرض خطر است.

برای رفع این مخاطره ، مشارکت مردم در درجه اول اهمیت قرار داشته و خواهد توانست همیار دولت بوده و روند نجات دریاچه را تسریع نماید، بنابرین با همه وجود و ایمان و عشق درمان این درد را از محضرتان طلب نموده ، خواهان پیگیری شخص حضرتتان از روند احیا و نجات دریاچه هستیم تا راه بر احیای دریاچه گشوده و امرتان بر تحقق نجات دریاچه منتهی گردد؛

همواره مستدام و پاینده باشید .

ومن الله توفیق و علیه التکلان

 

انجمن سبز اندیشان تبریز ، ٩۴/۴/٢٠